אונייה בבעלות ישראלית הותקפה אמש בעומאן: "פעולה איראנית"

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי בתקיפת כלי השיט שבבעלות אייל עופר נהרגו שני אזרחים מרומניה ובריטניה. על פי בכיר ישראלי, מדובר בפעולת טרור שביצעה איראן בעזרת כטב"מ

זמן צפייה: 02:13

מיכלית הנפט Merceer Street של חברת "זודיאק מאריטיים", שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, הותקפה אמש (חמישי) בים הערבי מול חופי עומאן. שני בני אדם נהרגו, על פי החברה מדובר באזרחי רומניה ובריטניה. החברה הודיעה כי מתנהלת חקירה בנושא ואין כרגע פרטים נוספים. ההערכות הן שתגיע תגובה ישראלית בעקבות האירוע.

גורם ישראלי בכיר אמר כי "יש כאן פעולת טרור של איראן, נהרגו שני אנשים חפים מפשע. זו פגיעה בספנות הבינלאומית, ההרוג הרומני הוא ככל הנראה הקפטן של הספינה והבריטי הוא מאבטח. האיראנים תקפו באמצעות כלי טייס בלתי מאויש את מבנה הספינה. ספינה חפה מפשע עם הרוגים חפים מפשע". בנוסף, גורם מדיני התייחס למקרה ולדבריו, "מרוב להיטות לתקוף מטרה ישראלית האיראנים סיבכו והפלילו את עצמם בהרג אזרחים זרים. המערכה שלנו מולם תימשך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא פתח את מבצע החיסונים ה-3 בישראל: "קורא לאזרחים להתחסן"

סימון ביילס מגיבה לביקורת: "הראש והגוף שלי פשוט לא מתואמים"

כדי לבלום את התפרצות הקורונה ביוון: שוטרים ייפרסו באיים

ספינה, PPC, איראן, אונייה
הספינה הישראלית שעל פי הדיווחים הותקפה בחופי איחוד האמירויות | צילום: Auroralntel

בתחילת החודש ספינת מטען שהייתה עד לאחרונה בבעלות ישראלית נפגעה מכלי נשק בלתי ידוע בצפון האוקיינוס ההודי, בעודה שטה לכיוון איחוד האמירויות - כך דיווחה רשת אל-מיאדין המקורבת לחזבאללה ואיראן.

במערכת הביטחון העריכו אז כי איראן היא זו שעומדת מאחורי הפעולה, זאת כחלק ממאמציה לגרום נזק לכלי שיט ישראליים במזרח התיכון. על סיפון הספינה, שאיש העסקים הישראלי אייל עופר מכר לאחרונה לחברת ספנות זרה, לא שהו אזרחים ישראלים.

בחודש אפריל, איראן תקפה ספינה בבעלות ישראלית חלקית בחופי איחוד האמירויות. בסוכנות הידיעות הלבנונית "יו-ניוז" צוטטו מקורות, לפיהן הספינה שייכת לחברת PCC הישראלית, אולם לא היו עליה אנשי צוות או סממנים ישראליים. בערוץ הטלוויזיה האיראני בשפה הערבית הוסיפו כי הספינה "hyperion" נפגעה ליד חופי אל-פג'ירה.

כזכור, במרץ האחרון דווח כי ספינה בבעלות של חברת "אקס טי" ישראלית נפגעה מירי איראני בים הערבי, בזמן שהובילה מכולות מאפריקה להודו. הספינה, ששטה תחת דגל זר אך שייכת לאיש העסקים הישראלי אודי אנג'ל, ספגה פגיעה ישירה ונפער בה חור. באירוע לא היו נפגעים.

שבוע לפני כן, בסוף חודש פברואר, ניזוקה ספינת משא בבעלות ישראלית כתוצאה מפיצוץ שאירע בה בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון, מה שאילץ אותה לעגון בנמל הקרוב ביותר שבמפרץ עומאן. גם במקהר זה לא היו נפגעים באירוע. ההערכה בישראל הייתה כי הפיצוץ הוא פיגוע שאיראן אחראית לו, וכי ידעו שהספינה בבעלות ישראלית.