תקיפת טורקיה בסוריה נמשכת: עשרות אלפים נמלטו; בית חולים נסגר

יותר מ-70 אלף בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם שבראס אל-עין שבצפון-מזרח המדינה. עובדי בית החולים היחיד באזור עזבו, והטיפול במקום נפסק. פוטין: אסירי דאע"ש עלולים להימלט עקב המבצע

Syyswq

יותר מ-70 אלף בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם באזור ראס אל-עין שבצפון-מזרח סוריה. כך פורסם היום (שישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס". עובדי בית החולים הציבורי היחיד באזור נמלטו לאחר יממה של הפצצות באזור. זאת, על רקע המתקפה הצבאית שלה נגד הכורדים בצפון סוריה. כמו כן, 22 לוחמי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (SDF), המובלים על ידי הכורדים, נהרגו מאז תחילת המבצע וששה לוחמים טורקים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתגובה לתקיפת הכורדים: הרפובליקנים מקדמים סנקציות על טורקיה

נתניהו גינה את טורקיה: "מזהירים מפני טיהור אתני בסוריה"

טורקיה החלה בפלישה קרקעית לסוריה; טראמפ: "רעיון רע"

עשרות חברים בבית הנבחרים האמריקני מטעם המפלגה הרפובליקנית הודיעו אמש כי ינהיגו חקיקה שתטיל סנקציות נגד טורקיה בתגובה למתקפה הצבאית שלה נגד הכורדים בצפון סוריה. "צריכות להיות השלכות משמעותיות על התקיפה חסרת הרחמים של הנשיא ארדואן ומשטרו נגד בעלי בריתנו הכורדים בצפון סוריה", אמרה ליז צ'ייני, יו"ר הוועידה הרפובליקנית של בית הנבחרים.

ביום רביעי החלה טורקיה בשלב נוסף במבצע הצבאי נגד הכוחות הכורדים הנמצאים בגבול עם סוריה, ופלשה קרקעית לאזור. זאת לאחר שמוקדם יותר פתחה בהפצצות אוויריות נגדם.

לפחות 23 הכוחות הסורים הדמוקרטיים (SDF), המובלים על ידי הכורדים, הודיעו כי הם הצליחו להדוף כוחות טורקים. גורם רשמי מסר לרשת ABC כי שומרים כורדים בבתי כלא בהם שוהים אסירים של דאע"ש עזבו את עמדותיהם עם פלישת הכוחות הטורקים.

ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן
ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן | צילום: GettyImages/אימג'בנק

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מסרו שלשום כי כוחות יבשה טורקים התאספו בגבול ומטוסי קרב טורקיים הפציצו אזורים אזרחיים. בעיר ראס אל-עין", הנמצאת בגבול, דווח על מספר פיצוצים גדולים ועל מותם של שני אזרחים, כמו גם פיצוצים שנשמעו בעיר תל אבייד. דובר הקואליציה הכורדית סיפר כי "אנשים באזור היו בפאניקה גדולה". נוסף לכך, דווח כי הכורדים ביקשו מבעלת בריתה ארצות הברית, והקואליציה נגד דאע"ש, לסגור את השטח האווירי באזור על מנת "להפסיק את ההתקפות על חפים מפשע".

הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, שהכריז לפני מספר ימים על כוונתו לצאת למבצע כדי לייצר "מרחב מוגן" הנקי מהמיליציות הכורדיות כדי ליישב פליטים סורים, כתב בחשבון הטוויטר שלו עם תחילת המבצע כי מטרתו כי "למנוע יצירת מסדרון טרור מעבר לגבול הדרומי שלנו ולהביא שלום באזור". כמו כן כתב כי תכלית המבצע היא "לשמור על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה ושחרור קהילות מקומיות מידי טרוריסטים".

כלי תקשורת ברוסיה ציטטו בכיר במשרד החוץ שאמר כי אין בכוונת הקרמלין להתערב בסכסוך בין טורקיה לסוריה. "צבא רוסיה נמצא בסוריה למטרות אחרות". לפני כן, הנשיא ולדימיר פוטין שוחח עם ארדואן וביקש ממנו להבטיח להימנע מכל מהלך בסוריה היכול לפגוע בתהליך השלום ובפתרון המשבר בסוריה.