המרכז הסורי לזכויות אדם: 23 נהרגו בתקיפת צה"ל - 16 מהם זרים

המרכז מסר כי בתקיפות נפגעו גם מחסני נשק ותחמושת השייכים לכוח קודס של משמרת המהפיכה, וכן מוצבים של צבא אסד. צרפת לאיראנים: "הפסיקו לערער את היציבות בסוריה"

זמן צפייה: 02:10

עימות ישיר מול איראן: המרכז הסורי לזכויות אדם עדכן היום (רביעי) כי 23 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל הלילה בסוריה, בהם 16 "בעלי אזרחות זרה". בד בבד, צרפת התייחסה לאירועים וקראה לאיראן להפסיק לערער את היציבות בסוריה, והדגישה את נאמנותה לישראל.

עוד דיווח המרכז כי בתקיפות נפגעו מחסני נשק ותחמושת השייכים לכוח קודס של משמרות המהפיכה, מחנה של כוח קודס, סוללות טילי קרקע-אוויר של צבא סוריה ומוצבים של צבא סוריה.

מוקדם יותר, גורם ביטחוני ישראלי התייחס לתקיפות ואמר כי "אנחנו משנים את הכללים, משנים את המשוואה. גם כשהירי זניח - אנחנו מגיבים. הפעולה הייתה תוך מודעות למחאות באיראן, החמורות ביותר מאז המהפכה. המסר שלנו לציבור האיראני: ראשי המשטר שלכם עם ההרפתקנות הטרוריסטית שלהם - מסכנים אתכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צה"ל תקף עשרות מטרות בסוריה; רה"מ: "מי שיפגע בנו – נפגע בו"

ארבע רקטות שוגרו מסוריה לעבר ישראל – ויורטו על ידי כיפת ברזל

תמונות לוויין חושפות: איראן בונה מחדש בסיס בגבול סוריה-עיראק

תקיפת חיל האוויר בסוריה
תקיפת חיל האוויר בסוריה

הגורם אמר כי "בדרום עברנו הרגלה כיוון שפעלנו במידה כנגד מידה. איראן ירתה על מדינת ישראל. זה דבר הזוי שלא נקבל. איראן היא תמנון שראשו בטהראן ושולחת זרועות כדי להקיף אותנו. אנחנו מתחילים להתקרב לראש התמנון".

"פעם אמרו שירי שמיורט נתעלם ממנו", המשיך, "פגענו בבניין שמאוייש באיראנים בשדה תעופה הבין-לאומי בדמשק. יש כאן עליית מדרגה בתגובה. זה לא מבצע אנטבה אבל הפגיעה היא משמעותית. ייקח קצת זמן אבל זו המגמה".

כאמור, חיל האוויר תקף הלילה עשרות מטרות בשטח סוריה בתגובה לשיגור הרקטות לעבר ישראל במהלך הלילה הקודם. "מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשטח סוריה עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים", נמסר הלילה מצה"ל.

עוד נמסר מצה"ל כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בשטח ישראל. במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה: "הבהרתי שמי שיפגע בנו - אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל". שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לתקיפה הלילה ואמר כי "הכללים השתנו. מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע. המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט - אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם - אנחנו נגדע אותן. צה״ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".