דיווח: 21 הרוגים בתקיפת מיליציות פרו איראניות בסוריה

מקורות מסרו לרשת "אל-ערביה" כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו בסיס בעיר אל-בוכמאל, הסמוך לגבול בין סוריה ועיראק, שתיעוד בנייתו פורסם בשבוע שעבר

זמן צפייה: 02:30

דיווח: 21 בני אדם נהרגו הלילה (שני) לאחר שכלי טיס בלתי מזוהים תקפו בסיס בעיר אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור, הסמוך לגבול בין סוריה ועיראק, שתיעוד בנייתו פורסם בשבוע שעבר בפוקס ניוז. כך פורסם ברשת אל-ערביה. עוד עלה מהדיווח כי מדובר באזור שבו ממקומות מיליציות שיעיות פרו איראניות, וייתכן שההפצצה כוונה נגדם.

לדברי כמה מקורות, איראן פרסה באל-בוכמאל מליציות הנאמנות לה והן מפוקחות על ידי משמרות המהפכה של איראן. בשבוע שעבר, כאמור, דיווחה רשת "פוקס ניוז" כי על פי מקורות מודיעין מערביים, איראן בונה בסיס צבאי סודי חדש בסוריה באותו האזור. מדובר במתקן שיוכל לאכלס אלפי חיילים.

בתמונות שפרסמה חברת "ISI" ניתן לראות את השטח הגדול שהוקצה לכאורה עבור הבסיס שהותקף, ואת קרבתו למעבר הגבול אל-בוכמאל, שאותו נטען בעבר כי ישראל תקפה, וכי אינו פעיל כיום. כמו כן, מתמונות הלוויין ניתן לראות את השינוי הניכר שנעשה במקום בשנה האחרונה, כאשר הוקמו בו תשתיות רבות. המתחם, שנבנה על ידי משמרות המהפכה האיראניים, נקרא "אימאם עלי", ובנייתו אושרה על ידי ההנהגה הבכירה בטהראן – כך על פי הדיווח.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: איראן בונה בסיס סודי חדש בגבול סוריה-עיראק • תיעוד

תמונת הלוויין מוכיחה: המכלית האיראנית נמצאת בחופי סוריה

דיווח: ישראל תקפה יעדים בגבול לבנון וסוריה

צילומי לווין של בסיס חדש בגבול סוריה עיראק סמוך למעבר אבל כמאל
צילומי לווין של בסיס חדש בגבול סוריה עיראק סמוך למעבר אבל כמאל | צילום: ISI

כזכור, לפני כשבועיים צה"ל הודיע כי תקף באמצעות מטוסי קרב כמה יעדי טרור בכפר עקרבה, שבדרום מזרח דמשק. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי מתווה הפיגוע שסוכל כלל תכנון לשגר כמה רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.

דובר צה"ל מסר כי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, תכנן את הפיגוע. לדבריו, את המתקפה נגד ישראל הייתה אמורה לבצע חוליה הכוללת פעילים איראניים ושיעים. החוליה ניסתה להוציא לפועל את הפיגוע כבר ביום חמישי, אך הוא סוכל. "סולימאני פועל בעצמו ומפעיל גם שליחים", אמר דו"צ. "נוצר מצב אבסורדי: כוח קודס עושה ככל העולה על רוחו, הוא תכנן את הפיגוע לשעות הקרובות". לדברי מנליס, כוח קודס שהיה במבנים שהופצצו נפגע בתקיפה. "אנחנו ערוכים למגוון תרחישים, גם בהגנה", הוסיף דובר צה"ל.

ראש הממשלה נתניהו התייחס למבצע וכתב: "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית". "הקם להורגך השכם להורגו", הוסיף נתניהו. "הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".

עוד לפני כשבועיים דיווחו כלי תקשורת לבנוניים כי ישראל תקפה בגבול בין לבנון וסוריה מתקנים צבאיים של החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה המאוחדת שבראשותו של אחמד ג'יבריל, מייסד הארגון.

אחד הבכירים במתקן שהופצץ, המכונה "אבו אחמד", אמר לעיתון "א-נאהר" כי כלי טיס תקפו את אחד המתקנים בשלושה טילים קטנים, הוסיף כי בוצע ירי מהקרקע לעבר כלי הטיס וכי נגרם נזק אך לא היו נפגעים בנפש. לדבריו, האזור נסגר מחשש לטילים שנמצאים על הקרקע ולא התפוצצו. עדי ראייה סיפרו על להבות אש גדולות וקולות פיצוצים.