אחרי נטישת ארה"ב: טורקיה פתחה במבצע צבאי נגד הכורדים בסוריה

על פי הכוחות הסורים הדמוקרטיים, מטוסי קרב טורקיים הפציצו אזורים אזרחיים בגבול הסורי הצפוני, ודובר הקואליציה הכורדית סיפר כי "אנשים היו בפאניקה". ארדואן: "מטרתנו למנוע מסדרון טרור"

זמן צפייה: 03:57

צבא טורקיה פתח היום (רביעי) במבצע צבאי נגד הכורדים בגבול בצפון מזרח סוריה – זאת מספר ימים לאחר שהודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על משיכת 50 החיילים האמריקנים שנשארו באזור.

לפי הכוחות הסורים הדמוקרטיים (SDF), המובלים על ידי הכורדים, כוחות יבשה טורקים התאספו בגבול ומטוסי קרב טורקיים הפציצו אזורים אזרחיים. בעיר ראס אל-עין", הנמצאת בגבול, דווח על מספר פיצוצים גדולים ועל מותם של שני אזרחים, כמו גם פיצוצים שנשמעו בעיר תל אבייד.

דובר הקואליציה הכורדית סיפר כי "אנשים באזור היו בפאניקה גדולה". נוסף לכך, דווח כי הכורדים ביקשו מבעלת בריתה ארצות הברית, והקואליציה נגד דאע"ש, לסגור את השטח האווירי באזור על מנת "להפסיק את ההתקפות על חפים מפשע".

Syyswq
הפצצה טורקית נגד הכורדים בגבול סוריה

הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, שהכריז לפני מספר ימים על כוונתו לצאת למבצע כדי לייצר "מרחב מוגן" הנקי מהמיליציות הכורדיות כדי ליישב פליטים סורים, כתב בחשבון הטוויטר שלו עם תחילת המבצע כי מטרתו כי "למנוע יצירת מסדרון טרור מעבר לגבול הדרומי שלנו ולהביא שלום באזור". כמו כן כתב כי תכלית המבצע היא "לשמור על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה ושחרור קהילות מקומיות מידי טרוריסטים".

A Convoy Of Free Syrian Army Arrives At The Border Town Of Akcakale
כוחות הסורים הדמוקרטיים בדרכם לגבול

כאמור, מוקדם יותר היום התייחס הנשיא האמריקני להודעה שמסר לפיה 50 חיילים מצבא ארה"ב יצאו מהאזור שסומן על ידי טורקיה כיעד לתקיפה. "לחימה בין כמה קבוצות שנמשכת מאות שנים. ארצות הברית מעולם לא הייתה צריכה להיות במזרח התיכון. הוצאנו את 50 החיילים שלנו. טורקיה חייבת להשתלט על לוחמי דאע"ש השבויים שאירופה סירבה לקבל חזרה. חייב לשים סוף למלחמה המטופשת והבלתי נגמרת הזאת", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. בציוץ אחר הוסיף: "ארצות הברית הוציאה 8 מיליארד דולרים במלחמה במזרח התיכון. מאות מחיילנו נהרגו או נפצעו קשה. מיליוני אנשים מתו בצד השני. להיכנס למזרח התיכון הייתה ההחלטה הגרועה ביותר שהתקבלה בהיסטוריה של המדינה שלנו. כעת אנחנו מחזירים לאט ובזהירות את חיילנו הביתה".

בתוך כך, כלי תקשורת ברוסיה ציטטו בכיר במשרד החוץ שאמר כי אין בכוונת הקרמלין להתערב בסכסוך בין טורקיה לסוריה. "צבא רוסיה נמצא בסוריה למטרות אחרות". לפני כן, הנשיא ולדימיר פוטין שוחח עם ארדואן וביקש ממנו להבטיח להימנע מכל מהלך בסוריה היכול לפגוע בתהליך השלום ובפתרון המשבר בסוריה.