דיווח בסוריה: חיל האוויר הישראלי תקף מטרות צבאיות במחוז חמאה

מקור צבאי מסר כי צה"ל תקף מוצבים צבאיים בעיר מסיאף, וכי התקיפה בוצעה מהשטח האווירי של לבנון. לפי דיווח נוסף, לפחות שניים נהרגו ו-17 נוספים נפצעו, ונבדק אם מדובר בחיילים איראנים

זמן צפייה: 00:19

מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו הלילה (שבת) בסיסים צבאיים בעיר מסיאף שבמחוז חמאה במערב המדינה – כך מסר גורם צבאי לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא". על פי המקור, התקיפה התרחשה מהשטח האווירי של לבנון, ובמהלכה נורו כמה טילים לעבר מרכז לפיתוח טילים לטווח בינוני. מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה הצליחו ליירט חלק מהטילים לפני שהגיעו למטרותיהם. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות שניים נהרגו בתקיפה, 17 נוספים נפצעו וכן נגרם נזק כבד למבנים.

תיעוד התקיפה המיוחסת לישראל

לפני כשבוע אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי מדינתו תמשיך למחות על התקיפות התדירות של ישראל בסוריה, ותגן על ריבונותה. "עמדתנו בנוגע לתקיפות הישראליות לא השתנתה. אנחנו מתנגדים לכך שסוריה תהפוך לזירת קרב בין שחקניות האזור", אמר בריאיון לעיתון "אל-אהראם" המצרי. "במהלך שיחותינו עם כל הצדדים המעורבים, הדגשנו את החשיבות של מניעת ההסלמה שתגרור רק השלכות שליליות לשני הצדדים".

לברוב ציין כי מדינתו משתפת פעולה עם איראן וסוריה לצורך יצירת אזור מפורז בדרום-מערב סוריה. "האזורים האלו נמצאים כעת תחת שליטה סורית", אמר. "קציני משטרה ואנשי צבא רוסים הגיעו לשטח כדי לסייע בשמירת הסדר הציבורי".

אזור התקיפה בסוריה
צילום: אזור התקיפה בסוריה

עוד בחדשות 13:

שר החוץ הרוסי: "תקיפות ישראל בסוריה לא מקובלות עלינו"

דיווח: המורדים הכורדים כבשו את המעוז האחרון של דאע"ש בסוריה

לפני ואחרי: כך נראים המבנים שהופצצו בסוריה • תיעוד

תמונות מאזור התקיפה בסוריה
תמונות מאזור התקיפה בסוריה

לפני כשבועיים דיווחו כלי תקשורת רשמיים בסוריה על תקיפה אווירית של צה"ל באזור התעשייה "א-שיח נג'אר", הממוקם צפונית-מזרחית לחלב, לא רחוק משדה התעופה שבעיר. לפי חלק מהפרסומים במדינה, מטרות התקיפה היו מחסני תחמושת איראניים במתחם.על פי אותו דיווח, בתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם, וכתוצאה ממנה נגרמה הפסקת חשמל בחלב. עוד פורסם כי מערכות הנ"מ הופעלו ויירטו כמה מטרות, אך חלק מהטילים פגעו במטרות והסבו נזקים במקום.

יממה לאחר מכן, התייחס שר החוץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, ישראל כץ, לתקיפה האווירית בסוריה שיוחסה לצה"ל ואמר כי "לפי מה שהסורים יודעים ולפי מה שאיראן יודעת - ישראל היא זו שאחראית על התקיפה". כמו כן, כץ אמר על התקיפה כי "מדובר בפעולה הרבה יותר מאתגרת צבאית והרבה יותר עוצמתית מבעבר". את הדברים אמר השר כץ בריאיון ל"כאן ב'".

אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה בסוריה

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות האדם הודיע כי לפחות שבעה בני אדם מקרב הכוחות האיראניים והכוחות הנאמנים לרפובליקה האסלאמית נהרגו בתקיפה. עם זאת, לפי דיווחים אחרים בתקשורת הסורית, יותר מ-25 פעילים של משמרות המהפכה האיראניים, בהם מפקדים ומומחי צבא איראניים נהרגו בתקיפה. לפי הדיווח, התקיפה שבוצעה בשני גלים השמידה את מטה משמרות המהפכה באזור וכמו גם את מחסני התחמושת והנשק במתקן חטיבת ההגנה האווירית בתלה, סמוך לכפר אל עזיזייה - אותו הפכו משמרות המהפכה למחסנים לאחר שהשתלטו עליו בשנת 2013. עוד לפי הדיווח התקיפה ארכה כשעה בקירוב, אספקת החשמל במקום נותקה ולהבות אש ענקיות נראו למרחק.

השר ישראל כץ
השר ישראל כץ | צילום: חדשות עשר