דיווח: בסיסי מיליציות איראניות הותקפו בגבול סוריה-עיראק

אתר אופוזיציה סורי פרסם כי התקיפה אירעה באזור אל-בוכמאל, שעל פי דיווחים הותקף כמה פעמים בשבועות האחרונים. על פי הדיווח, מיליציית "הגיוס העממי" השיעית השיבה בירי לעבר מטוסים

זמן צפייה: 00:25

אתר אופוזיציה סורי דיווח הערב (שישי) כי בסיסי מיליציות עיראקיות ואיראניות הותקפו באזור אל-בוכמאל שבגבול סוריה-עיראק. לא ידוע מי עומד מאחורי התקיפה. עוד דווח כי בעקבות התקיפה, הגיבה מיליציית "הגיוס העממי" השיעית בירי נ"מ לעבר מטוסים.

עוד בחדשות 13:

על אף התקיפה: הבנייה בבסיס בגבול סוריה-עיראק נמשכת • תיעוד

דיווח: מתקן של מיליציה פרו איראנית הותקף בגבול סוריה-עיראק

דיווח: ישראל תקפה מיליציה פרו איראנית בגבול סוריה-עיראק

צילומי לווין הבנייה במתחם הצבאי ''אמאם עלי'' ובמעבר הגבול האיראני באלבוכמאל
צילומי לווין הבנייה במתחם הצבאי ''אמאם עלי'' ובמעבר הגבול האיראני באלבוכמאל | צילום: ImageSat International - ISI

ביום שלישי פרסמה חברת המודיעין ISI צילומי לוויין המעידים על עבודות בנייה מתקדמות הנעשות בבסיס אימאם עלי הסמוך לגבול שבין סוריה ועיראק. זאת, כשלושה שבועות לאחר שהותקף אווירית בפעולה המיוחסת לישראל, ע. כך עולה מצילומי לוויין ש מהצילומים עולה כי כוחות רבים, המשתייכים לאיראן או למיליציות שיעיות, משקמים דרכי גישה וכבישים שנפגעו, מניחים יסודות לבניית האנגרים בסמוך לגבול ומחזקים את ההגנות על המבנים הקיימים.

עוד עולה מהתיעוד כי עבודות בנייה אינטנסיביות מתקיימות בגבול בין שתי המדינות. להערכת החברה, מעבר הגבול טרם נפתח, אך עשוי להתחיל לפעול בקרוב.

צילומי לווין הבנייה במתחם הצבאי ''אמאם עלי'' ובמעבר הגבול האיראני באלבוכמאל
צילומי לווין הבנייה במתחם הצבאי ''אמאם עלי'' ובמעבר הגבול האיראני באלבוכמאל | צילום: ImageSat International - ISI

כזכור, בתחילת החודש התבצעה תקיפה אווירית בסיס בעיר אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור, הסמוך לגבול בין סוריה ועיראק, בה נהרגו 21 בני אדם. שבוע לפני התקיפה, תיעוד בנייתו של הבסיס פורסם בפוקס ניוז. כך פורסם ברשת אל-ערביה. עוד עלה מהדיווח כי מדובר באזור שבו ממקומות מיליציות שיעיות פרו איראניות, וייתכן שההפצצה כוונה נגדם.

האתר שהותקף בגבול סוריה-לבנון הוחזק בעבר בידי דאע"ש ונחשב לאחד מכיבושיה הגדולים עד הפצצתו בידי כוחות הקואליציה. בהמשך נתפס המקום על ידי כוחות איראנים. לאזור חשיבות אסטרטגית גבוהה – בתקופת השליטה של דאע"ש אפשר חיבור רציף בין סוריה ועיראק, ובידי האיראנים נועד ככל הנראה לשמש כמסדרון יבשתי להובלת תחמושת לסוריה וללבנון.