"חיל האוויר הרוסי הפציץ 4 בתי חולים בסוריה תוך 12 שעות"

מתחקיר ה"ניו יורק טיימס", שכלל עדויות והקלטת רשת הקשר הרוסית, עולה כי במטרה להחליש את ההתנגדות לאסד – הותקפו מוסדות רפואיים בהם טופלו לוחמי אופוזיציה במהלך מלחמת האזרחים

זמן צפייה: 01:24

חיל האוויר הרוסי התקיף תוך 12 שעות ארבעה בתי חולים המוחזקים בידי האופוזיציה הסורית, במטרה להחליש את ההתנגדות לנשיא סוריה, בשאר אל-אסד. כך עולה מתחקיר שפרסם אתמול (ראשון) עיתון ה"ניו יורק טיימס" על מלחמת האזרחים במדינה.

מניתוח עדויות ראייה והקלטות רשת הקשת הרוסית שביצע העיתון, עולה כי חיל האוויר הרוסי אחראי למתקפות שיוחסו לצבאו של פוטין – אך עד כה לא היו לכך די הוכחות.

עוד בחדשות 13:

"צבא סוריה מתקדם צפונה במטרה להתעמת מול התוקפנות הטורקית"

המשבר בצפון סוריה: הכורדים מזהירים – אסון הומניטארי מתקרב

ארה"ב: טורקיה הפציצה בסמוך לבסיס אמריקני בסוריה; חיילים פונו

אמבולנס שנפגע בתקיפה אווירית בחלב
אמבולנס שנפגע בתקיפה אווירית בחלב | צילום: רויטרס

"הטיעון של רוסיה הוא תמיד שבתי החולים האלו מנוהלים על ידי טרוריסטים. האם יכול להיות שכל האנשים האלו באמת מחבלים?", אמר אח בכיר בבית החולים נבד אל-חיאת שהופצץ. "האמת היא שאחרי שבאזורים בהם היה בית חולים אחד בלבד, לאחר התקיפה הבתים שלנו הפכו לבתי חולים".

מנתוני ארגון האו"ם לזכויות אדם עולה כי המתקפה במאי הייתה חלק מסדרת תקיפות שהתבצעו על ידי צבא אסד וחיל האוויר הרוסי בין סוף אפריל לספטמבר, במהלכן הותקפו 54 בתי חולים וקליניקות רפואיות בשטחים שבשליטת האופוזיציה.

בית חולים שנפגע בתקיפה אווירית בחלב
בית חולים שנפגע בתקיפה אווירית בחלב | צילום: רויטרס

ארגון רופאים לזכויות אדם מסר כי בידיו נתונים על לפחות 916 הרוגים ב-583 התקפות אוויריות על בתי חולים במדינה מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011. מתוך כלל התקיפות, 266 התבצעו לאחר כניסת רוסיה למערכה בספטמבר 2015.

הקרמלין סירב להתייחס ישירות להפצצת ארבעת בתי החולים, ודובר משרד החוץ הרוסי חזר על הצהרה קודמת לפיה "חיל האוויר הרוסי מוציא לפועל תקיפות ממוקדות בלבד – המבוססות על מחקר מדויק".

בית חולים שנפגע בתקיפה אווירית בחלב
בית חולים שנפגע בתקיפה אווירית בחלב | צילום: רויטרס