ממשל טורקיה: 33 חיילים נהרגו בתקיפות סוריות באידליב

מושל מחוז הטאי הטורקי מסר כי חיילים נוספים נפצעו בתקיפה שבוצעה בידי כוחות צבא אסד. דיווחים בכלי התקשורת המקומיים ייחסו את המתקפות לחיל האוויר הרוסי

זמן צפייה: 00:18

לפחות 33 חיילים טורקיים נהרגו ורבים נוספים נפצעו בתקיפות שבוצעו באידליב שבצפון מערב סוריה, כך מסר מושל המחוז הטורקי הטאי שגובל בסוריה. דיווחים בכלי תקשורת מקומיים ייחסו את התקיפה, שבוצעה על שיירה צבאית בג'בל אל-זאוויה שמדרום לאידליב, לחיל־האוויר הרוסי. המועצה לביטחון לאומי באנקרה כינסה ישיבה דחופה בנושא.

משרד החוץ האמריקני מסר כי "הדאגה רבה עקב הדיווחים על המתקפה באידליב שבסוריה, בה נהרגו חיילים טורקיים" והוסיף כי "ארה"ב עומדת לצד טורקיה, בת בריתה בנאט"ו". מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הביע חשש כבד מהסלמה של הלחימה באזור וחזר על קריאתו להפסקת אש: "קיים סיכון ממשי שהאזרחים יגיבו בפעולות צבאיות". מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, שוחח עם שר החוץ הטורקי בטלפון וגינה את התקיפות האוויריות "חסרות ההבחנה", כלשונו, של המשטר הסורי.

בטורקיה הגיבו על המתקיפה ואמרו כי "נמשיך להפציץ דרך האוויר והיבשה את כל המטרות הידועות של המשטר הסורי. אנו לא נשקיף מהצד על האירועים שמתרחשים באידליב ומזכירים את שהתרחש ברואנדה ובבוסניה־הרצגובינה". במקביל, דווח כי הצבא הטורקי השיב במתקפה של כוחות התותחנים כנגד מטרות סוריות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח בסוריה: הרוג כתוצאה מירי מל"ט ישראלי לעבר מכוניתו

"האזור התרוקן": כרבע מיליון בני אדם נמלטו מאידליב שבסוריה

אחרי שהמלחמה בסוריה הוכרעה: הטבח באידליב נמשך, אך המערב אדיש

לוחמי ''צבא סוריה החופשית'' במחוז אידליב
לוחמי ''צבא סוריה החופשית'' במחוז אידליב | צילום: רויטרס

בכיר בטחוני בטורקיה מסר כי ניתנה הוראה לכוחות המשטרה ומשמר הגבול הטורקיים שלא למנוע מהפליטים הסוריים להגיע אל אירופה בדרך הים או היבשה. יותר מ-235 אלף אנשים ברחו ממחוז אידליב שבסוריה בחודש זה, כך הודיע האו"ם. זאת, במקביל להתחזקות המתקפות על האזור האחרון שנותר בשליטת האופוזיציה. בעקבות ההימלטות המסיבית, נותר האזור "ריק כמעט לחלוטין".

החל מאמצע דצמבר, הכוחות הסוריים שבתמיכת רוסיה המשיכו בלחימה נגד המורדים באזור, וזאת חרף הפסקת האש שהוכרזה באוגוסט ולמרות הקריאות להפסקת הלחימה, שנשמעו מצד טורקיה, צרפת והאו"ם.

במקביל להמשך המתקפות האוויריות, הצבא הסורי כבש עשרות ערים וכפרים, ומאות בני אדם נהרגו בשני הצדדים. ההפגזות מהאוויר, וכן הלחימה בקרקע, הגבירו את הנסיגה ההמונית מאזור מערת א-נומאן והעיירה הסמוכה סרקיב, שבדרום מחוז אידליב. "אנשים באזור נמלטים בשל החשש שהלחימה תגיע גם אליהם", מסר האו"ם.