איראן פרסמה את תמונת החשוד בחבלה בנתנז: "נמלט מהמדינה"

הטלוויזיה האיראנית פרסמה את תמונתו של רידא כרימי, בטענה שהוא אחראי לפיצוץ במתקן הגרעין. ע"פ הדיווח, הוא נמלט כמה ימים לפני האירוע • חמינאי: "הצבא העלה כוננות ומוכן לכל משימה"

זמן צפייה: 05:11

הטלוויזיה האיראנית פרסמה היום (שבת) את תמונתו של רידא כרימי, בטענה כי הוא עומד מאחורי החבלה במתקן הגרעין בנתנז. על פי הדיווח, כרימי עבד במתקן ונמלט מהמדינה כמה ימים לפני התקיפה. בתוך כך, המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי, אמר כי "צבא איראן העלה כוננות ונמצא בשטח במוכנות מלאה לביצוע כל משימה".

כזכור, בפיצוץ הקודם שאירע באתר הגרעין בנתנז, הכוחות האיראנים האשימו אדם בעל שם משפחה זהה, "כרימי", כמי שעומד מאחורי הפיצוץ, אלא שאדם זה מעולם לא נמצא וגורלו אינו ידוע. בהמשך לכך, בישראל רואים את הצעדים של איראן בניסיון להעשיר אורניום כהצהרתיים בלבד, ולא שיקוף של יכולות אמיתיות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רקטה התפוצצה בשטח פתוח באשכול; צה"ל תקף בתגובה יעדי חמאס

חבריו של איציק סעידיאן מאשימים: "המערכת היא זו שהציתה אותו"

גורמים בגוש השינוי: אם נתניהו ייכשל נבקש להעביר המנדט לבנט

מתקן העשרת הגרעין בנתנז שבאיראן
מתקן העשרת הגרעין בנתנז שבאיראן | צילום: חדשות 13

במקביל, נציג האיחוד האירופי והעומד בראש שיחות הגרעין עם איראן, אנריקה מורה, מסר היום בעקבות חידוש שיחות הגרעין: כי "הושגה התקדמות במשימה לא קלה כלל, וכעת אנחנו צריכים עבודה נוספת. אבל, כל הצדדים מחוייבים לאותה המטרה - חזרתה של ארה"ב להסכם הגרעין ויישום התוכנית במלואה". בתגובה, עבאס ארקצ'י, נציג איראן לשיחות הגרעין אמר: "בעינינו, זה הזמן להתחיל לנסח את ההסכם, לפחות בנושאים עליהם אנחנו מסכימים".

מוקדם יותר השבוע נחשפו בחדשות 13 פרטים חדשים אודות הפיצוץ באתר הגרעין בנתנז, לפיהם הוא אירע כתוצאה ממטען חבלה שהוטמן מבעוד מועד סמוך לצומת המרכזי שממנו יוצאה אספקת החשמל כמעט לכל חלקי המתקן.

בתוך כך, אתמול הודיע יו"ר הפרלמנט של איראן, מוחמד באקר קאליבאף, הודיע כי מדענים בטהראן הצליחו להעשיר אורניום לרמה של 60%, וכי קצב הייצור הוא תשעה גרם בשעה. עוד אמר כי במקביל נמשכת העשרת אורניום ל-20%.

זאת ועוד, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר לפני ארבעה ימים במהלך מסיבת עיתונאים בטהראן כי ישראל עשתה טעות קשה כאשר תקפה את מתקן להעשרת אורניום בנתנז וכי ארצו מתכוונת להגיב על הנעשה. לדברי זריף, "ישראל הימרה לא נכון כשפגעה במתקן בנתנז - הם (הישראלים) טוענים כי מה שאירע בנתנז זו פעולה שלהם. אם יוכח הדבר הרי שתהיה תגובה והם יתחרטו על מה שעשו".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי | צילום: ללא קרדיט

בד בבד, במערכת הביטחון נערכים לתגובה איראנית, אך מעריכים שהיא לא תתרחש בהכרח בזמן הקרוב. כמו כן, משטר האייתוללות טען כי הוא יודע מי עומד מאחורי הפיצוץ, וכי הוא יקבל את עונשו.