איראן: סוכלה "תוכנית ישראלית-ערבית" לחיסול קאסם סולימאני

ראש המודיעין של משמרות המהפכה אמר כי חברי הרשת נעצרו, לאחר שלטענתו הטמינו מאות ק"ג של חומר נפץ מתחת לאתר דתי שבו נערכים טקסי אזכרה, במטרה להפעילם כשסולימאני יגיע לאזכרת אביו

זמן צפייה: 02:09

ראש המודיעין של משמרות המהפכה באיראן, חוסיין טאיב, הודיע היום (חמישי) כי סוכלה תוכנית של שירותי מודיעין ישראלית-ערבית לחסל את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, הגנרל קאסם סולימאני. טאיב הוסיף ששלושת חברי צוות החיסול נעצרו.

לדבריו, צוות החיסול, שתכנן את המשימה במשך שנים, קנה לאחר כניסתו לאיראן בית סמוך ל"חוסנייה", אתר דתי שיעי שבו מתקיימים טקסי אזכרה, במטרה לפוצץ את המטען כשסולימאני יגיע לאזכרה של אביו. עוד אמר טאיב כי צוות החיסול הכין בין 500-350 ק"ג של חומר נפץ והטמין אותם במנהרה מתחת לאתר הדתי. כמו כן, טאיב אמר כי צוות החיסול הודה לאחר מעצרו שתכנן לחסל את הגנרל סולימאני במהלך חודש העשורא, והוסיף כי מטרת החיסול היתה להצית מלחמה עדתית וניסיון להסוות את החיסול בכך שהעניין הינו נקמה פנימית בין העדות. טאיב ציין כי ניסיון החיסול הגיע לאחר ניסיון הכושל של "אויבי המהפכה" לפגוע במטה משמרות המהפכה.

ההצהרה של טאיב מגיעה יומיים אחרי שסולימאני התייצב לראשונה לריאיון בטלוויזיה האיראנית. מבריאיון התייחס לעימות מול ארה"ב ולמלחמת לבנון השנייה ואפילו חשף רגע אחד דרמטי שבו, לטענתו, התמקד מל"ט ישראלי בו ובמפקד חזבאללה נסראללה לפני 13 שנים.

"לחזבאללה היה חדר מלחמה בלב הדאחייה בזמן המלחמה", שחזר. "מטוסי ריגול ישראליים חגו כל הזמן מעל שמי דאחייה בשלישיות, והם עקבו אחרי כל תנועה. לילה אחד יצאנו אני, נסראללה ועימאד מורנייה בשעה 23:00 ומל"טים ישראליים חגו מעלינו. כשהגענו למכונית המל"ט כיוון לעבר המכונית".

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני | צילום: ללא קרדיט

סולימאני הוא מי שאחראי לפעילויות מחוץ לאיראן - האיש שאחראי על השיגורים מסוריה לעבר שטח מדינת ישראל, מי שמפקד בפועל על המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק שתקיפתן יוחסה לישראל בתקשורת הערבית, ומי שאחראי על כל הפיגועים של משמרות המהפכה בכל העולם. בריאיון רחב לטלוויזיה האיראנית סולימאני סיפר כיצד היה בלבנון בעת מלחמת לבנון השנייה, וכיצד התנהלה הלחימה: "חמינאי אמר לי שהמלחמה הזאת היא מלחמה קשה ואכזרית. הימים ה-27 וה-28 היו ימים קשים מאוד של לחימה".

הריאיון הראשון והנדיר של קאסם נועד להעביר מסר למוסלמים השיעים במזרח התיכון - לפיו סולימאני, נסראללה וחמינאי לא נכנעים למערב וממשיכים לדבוק בגישה לפיה האויבים העיקריים והמרים ביותר של מה שמכונה "ציר ההתנגדות" – הם ישראל וארה"ב.

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני | צילום: החדשות 13

מטרה נוספת שבגינה בחר סולימאני להתראיין היא על מנת למצב אותו בראש ההיררכיה האיראנית. סולימאני סיפר במהלכו איך הוא, מורניה ונסראללה ניהלו את המלחמה וכיצד "הצילו" את נסראללה. סולימאני הוא האיש ששם לעצמו בראש סדר העדיפויות של איראן לתמוך במזכ"ל חזבאללה - ולחמש את הארגון בכל מחיר.