צעד מסוכן או יעיל? חיסול סולימאני - הדרמטי בתולדות המזה"ת

ההתנקשות בחייו של מפקד כוח קודס מהווה עליית מדרגה לעומת חיסולים אחרים - שהיו אירועים של סגירת חשבון ללא אפקט רחב. סולימאני סומן כמטרה ע"י ישראל כמה פעמים, אך היא תמיד נרתעה מלפעול

זמן צפייה: 03:42

חיסולו של קאסם סולימאני הוא הדרמטי בתולדות המזרח התיכון. אובמה חיסל את בן לאדן, טראמפ חיסל את אל-בגדאדי – אך אלה היו אירועים של סגירת חשבון ללא אפקט רחב. חיסולו של סולימאני הוא סיפור אחר.

"מדובר בחיסול בסדר גודל אחר", הסביר חיים תומר, ראש אגף במוסד לשעבר. "זה לא מנהיג טרור, מדובר בסוג של ראש המוסד של איראן, יחד עם מפקדת כוחות מיוחדים שהוא ניהל. החיסול הזה הוא לא עוד דבר – זאת מדרגה בפני עצמה".

עוד בחדשות 13:

איראן תגיב לחיסול – באופן שלא ידרדר את המצב למלחמה • פרשנות

אזרחים איראנים מביעים שמחה על חיסול סולימאני • תיעוד בלעדי

הערכה: ארה"ב עדכנה את ישראל בטרם חיסול סולימאני

Iranian Revolutionary Guard Commander Qassem Soleimani Stands At Frontline In The Town Of Tal Ksaiba
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית טראמפ, שהחליט על החיסול הלילה, ניהל עד כה מדיניות לא עקבית מול איראן. הצעד הזה מחזק את תדמיתו כמנהיג לא צפוי, אבל מאחוריו מסתמנת שלישיה נחושה ומאוחדת לעצור את ההשתוללות של איראן באזור. "שר ההגנה, שר החוץ והרמטכ"ל הם אנשים שדוגלים במדיניות אנטי-איראנית אגרסיבית. זה משפיע על קבלת ההחלטות בבית הלבן".

סולימאני היה כבר יותר מפעם אחת בתוך כוונת שיראלית, אבל כל פעם ישראל נרתעה מלפעול אף שהוא היה האויב המשמעותי ביותר שצמח כאן בעושוים האחרונים. ישראל למודת ניסיון מחיסולים שהביאו לתוצאות כואבות. לשמחתנו - הלילה עשו את זה האמריקנים.