עיתונאית רוסייה נעצרה באיראן: "חשודה בריגול עבור ישראל"

לפי דיווחים ברוסיה, בני משפחתה של יוליה יוזיק סיפרו שהיא מואשמת בשיתוף פעולה עם שירותי הביון הישראליים. מוסקבה זימנה את השגריר האיראני לשיחה. "משמרות המהפכה פרצו את דלת חדרה במלון"

זמן צפייה: 01:46

עיתונאית רוסייה בשם יוליה יוזיק נעצרה אתמול (חמישי) באיראן, בחשד לריגול עבור ישראל – כך דווח היום בכלי תקשורת מקומיים. לפי בני משפחתה, יוזיק מואשמת ששיתפה פעולה עם שירותי הביון הישראליים ומשטרה ייערך בימים הקרובים. בתגובה, זימנה רוסיה את השגריר האיראני לשיחה. מאוחר יותר הודיע דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי, כי יוזיק תשוחרר בקרוב.

לפי עיתונאי בשם בוריס וויצ'צ'ובסקי, יוזיק כבר עבדה בעבר בטהראן והוזמנה שוב לאיראן. עם זאת, דרכונה נלקח ממנה כבר בשדה התעופה, ונאמר לה שהיא תקבל אותו בחזרה כשהיא תטוס חזרה למדינתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשש מאירועי ירי: כוננות גבוהה בארה"ב בשל הקרנת "ג'וקר"

עובדת סוציאלית, אם לתינוקת: מיכל סלה נרצחה על ידי בעלה

ממקורב לדחוי, ומתומך – ליריב: ההיסטוריה בין נתניהו וסער

יוליה יוזיק
יוליה יוזיק | צילום: פייסבוק

עוד טען וויצ'צ'ובסקי כי משמרות המהפכה האיראניים פרצו את דלתה בבית המלון שבו היא שהתה, ועיכבו אותה לחקירה. מאז היא הורשתה לבצע שיחת טלפון קצרה אחת למוסקבה.

יוזיק היא מחברת הספר "הכלות של אללה", אודות נשים טרוריסטיות, והיא כתבה גם את "יומן בסלאן", על אירוע הטרור בבית הספר בעיר הרוסית, שבמהלכו טרוריסטים צ'צ'נים לקחו בני ערבו מאות ילדים, ורצחו 385 בני אדם.

לפני כחודש, פורסם באוסטרליה כי קיילי מור-גילברט, אקדמאית בעלת אזרחות בריטית, עצורה באיראן יחד עם אזרחית נוספת. לפי ממשלת אוסטרליה, מור-גילברט נמצאת במעצר כמעט שנה. לפי דיווחים בכלי תקשורת, היא נידונה ל-10 שנות מאסר, אך לא ידוע באיזו עוון.

בחודש יוני איראן הוציאה להורג אדם שהואשם בריגול לטובת שירות הביון האמריקני, ה-CIA, כך דווח בסוכנות הידיעות הממשלתית. על פי הדיווח האיש ששמו ג'לאל האג'יזבאר עבד כעובד קבלן במשרד ההגנה האיראני עד לפני תשע שנים. עוד דווח, כי בביתו נמצאו ציוד ריגול ומסמכים.