גורמי הביטחון בקבינט: הסיכוי לתגובה איראנית נגד ישראל – נמוך

ראש המוסד וראש אמ"ן אמרו כי לעת עתה לא נקשר שמה של ישראל בחיסול סולימאני, והוסיפו שהתגובה לאירוע צפויה לצאת לפועל רק לאחר ימי האבל. רה"מ: מדובר באירוע אמריקני שאסור להתערב בו

זמן צפייה: 01:22

חיסול סולימאני: ראש המוסד וראש אמ"ן מסרו היום (שני) בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני את הערכתם, כי שמה של ישראל לא נקשר בהתנקשות בראש כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, וכי הסיכוי לתגובה איראנית נגדה נמוך. הבכירים הוסיפו כי להערכתם התגובה האיראנית לחיסול תגובש ותצא לפועל רק לאחר תום ימי האבל על סולימאני.

לאחר ישיבת הקבינט, אסר ראש הממשלה בנימין נתניהו על השרים להתראיין בנושא החיסול. נתניהו הדגיש כי "חיסול סולימאני הוא אירוע אמריקני, ואסור להתערב בו".

מוקדם יותר הערב, הזהירה שגרירות ארצות הברית בישראל את אזרחיה השוהים במדינה מפני תגובה איראנית על חיסול מפקד "כוח קודס" לשעבר. בהודעה שפרסמה השגרירות האמריקני נכתב כי ישנה "סכנה לירי רקטות ללא אזהרה".

עוד בחדשות 13:

אלפים במסע הלווייה של סולימאני בטהראן; הנייה: "פשע מגונה"

בצל חיסול סולימאני: איראן הכריזה על נסיגה נוספת מהסכם הגרעין

הגיע לדרגת הקדושה הגבוהה ביותר: פולחן האישיות סביב סולימאני

קאסם סולימאני, מפקד משמרות המהפיכה באיראן
קאסם סולימאני, מפקד משמרות המהפיכה באיראן | צילום: החדשות 13

בהודעתה, השגרירות הפצירה באזרחים האמריקנים בישראל "להישאר עירניים ולנקוט צעדים שיגבירו את הביטחון", ביניהם, להימנע מהגעה להפגנות, להיות קשובים לתקשורת המקומית, להתייחס לכל האזעקות כאמת, להקשיב להנחיות הרשויות ולחפש מחסה באופן מידי במקרה הצורך.

בתוך כך, אלפים הגיעו היום למסע הלווייתו של מפקד כוח קודס, שבו נאמו האייתוללה חמינאי, שהתייפח במהלך נאומו, ובכירים איראנים נוספים. מלבד חמיאני, שהוביל את התפילה במהלך מסע הלווייה, דיברה גם זינאב סולימאני, בתו של מפקד כוח קודס: "משפחות הלוחמים האמריקנים במזרח התיכון ממתינות כעת למות ילדיהן".

מסע ההלוויה של קאסם סולימאני
מסע ההלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

אתמול, איראן הכריזה על נסיגה נוספת מהסכם הגרעין, והודיעה כי תעשיר אורניום על סמך הצרכים הטכניים שלה ולא תגביל את מספר הצנטריפוגות אותן היא מפעילה. בטלוויזיה האיראנית נמסר כי "אם ארצות הברית תבטל את הסנקציות, איראן תחזור בה" וכי "איראן תמשיך לעבור עם האו"ם".

צעד זה אמור היה להתרחש בכל מקרה במהלך החודש, אך החיסול האיץ אותו. עד עכשיו האיראנים צברו 600 קילו ולא ברור אם יתחילו העשרה לרמה גבוהה יותר. מדובר בצעד שמהותו התרסה - הם מבינים שחיסול סולימאני הוא גם איתות על כך שמתקני הגרעין שלהם לא חסינים.