הגיע לדרגת הקדושה הגבוהה ביותר: פולחן האישיות סביב סולימאני

עבור השיעים, מותו של מפקד כוח קודס הוא לא רק חיסול של קצין במשמרות המהפכה, אלא אבידה של ערך דתי. כעת הם בונים את דמותו של "השהיד החי", כפי שכונה, כממשיך דרכו של המשיח השיעי

זמן צפייה: 05:22

באיראן החל אתמול (שבת) "פולחן השהאדה" של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני – הלוויה שתימשך כמעט שבוע על פני שתי מדינות, ותכלול בכי וטקסי דת.

תומכיו בונים כעת את דמותו כממשיכו של המהדי, המשיח השיעי שבמותו עלה לשמיים והגיע היישר לזרועותיו של עלי, הדמות הקדושה ביותר עבור השיעים אחרי מוחמד – מה שמעניק לסולימאני את הדרגה הגבוהה ביותר לבן אנוש בשיעה. כבר בתפילות יום השישי, החל המנהיג העליון חמינאי לסמן את הכיוון – חיסול סולימאני הוא איננו חיסול של קצין במשמרות המהפכה, אלא מדובר באבדה של ערך דתי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

השינוי בעמדת טראמפ ותמיכת פומפאו: מאחורי הקלעים של החיסול

נסראללה: "חיסול סולימאני – שווה את ראשו של טראמפ"

גנרל במשמרות המהפכה מאיים: "גם ת"א נמצאת בטווח הפגיעה שלנו"

Mourners Attend The Funeral Of The Iranian Major General Qassem Soleimani And The Iraqi Militia Commander Abu Mahdi Al Muhandis, In Baghdad
תמונותיהם של קאסם סולימאני וסגן מפקד המיליציה הפרו-איראנית ''אל-חשד אל-שעבי'', אבו מהדי אל-מהנדס, במסע הלוויה | צילום: רויטרס

סולימאני היה הראשון בהיסטוריה השיעית שהחל להוציא לפועל את החזון הגדול. הוא היה זה שכבש את עיראק, סוריה, לבנון ותימן, בעזרת שיטה ייחודית – צבא בתוך צבא, מיליציות שיעיות דתיות חדורות אמונה משיחית במתוך מדינה מתפקדת. כך עלו המיליציות במדינות האלה, כך עלה הג'יהאד האלסאמי בעזה.

מסע הלוויה של מפקד כוח קודס החל בעיראק כפולחן, בכרבלאא', במקום בו התרחש הטבח של ילדיו של עלי, חסן וחוסיין, ושם הובא סולימאני והועלה לדרגת הקדוש השיעי. מטהראן יעבור ארונו לעיר קום, העיר הדתית באיראן, וזאת למרות שצוואתו הייתה להיקבע בצנעה.

מאות אלפים במסע הלוויה של קאסם סולימאני
מאות אלפים במסע הלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

למעשה, ארצות הברית חיסלה את סמל החזון של המהדי האיראני. האיראנים לא ציפו שכך יקרה בדרכן להגשים את החלום. הם חשבו שארצות הברית, המערב וישראל, מנומנמים – על כך גם הייתה גאוותו ויהירותו של סולימאני. אך הם לא שמו לב שמישהו במערב התעורר, וטראמפ היה מי שהביא את הפוקר מול השחמט האיראני.