סעודיה מכחישה: "לא תקפנו המכלית האיראנית - איננו פועלים כך"

שר החוץ הסעודי הצהיר כי ריאד אינה עומדת מאחורי פיצוץ כלי השיט של טהראן לפני יומיים, בניגוד לדיווחים בטלוויזיה האיראנית. "מעולם לא נהגנו כך - יש לחקור את המקרה לפני שקופצים למסקנות"

זמן צפייה: 00:19

שר החוץ הסעודי הכחיש היום (ראשון) את הדיווחים בטלוויזיה האיראנית, לפיהם סעודיה עומדת מאחורי תקיפת המכלית האיראנית ביום שישי שעבר.

"לא היינו מעורבים בפעולה כזאת כלל וכלל", הצהיר השר בפני עיתונאים בריאד. "איננו פועלים באופן זה, ומעולם לא נהגנו כך בעבר". לדבריו, "הסיפור טרם הושלם. יש להמתין ולגלות מה קרה לפני שקופצים למסקנות".

עוד בחדשות 13:

איראן על פיצוץ מכלית הנפט סמוך לסעודיה: "מתקפה פחדנית"

איראן מאיימת: העומדים מאחורי תקיפת מכלית הנפט יישאו בתוצאות

"כנראה אירוע טרור": פיצוץ במכלית נפט איראנית סמוך לסעודיה

פיצוץ במכלית האיראנית
פיצוץ במכלית האיראנית | צילום: חדשות 13

אתמול התייחס לתקרית מזכ"ל מועצת הביטחון הלאומי באיראן, עלי שמחאני, והזהיר כי "הגורמים שתכננו את המתקפה הולכים לשלם את המחיר". עוד הודיע כי ועדת חקירה מיוחדת הוקמה במטרה להתחקות אחר ההכנות למתקפה.

דובר הממשלה האיראנית, עלי רבאי, התייחס אף הוא לפיצוץ וכינה אותו "מתקפה פחדנית" - כך צוטט בסוכנות הידיעות הרשמית "אירנא". לדבריו, "נגיב לאחר שנלמד את עובדות המקרה. אנחנו נמנעים מחיפזון - נבחן בזהירות את שהתרחש, ונתייחס בהתאם".

מיקום פיצוץ מכלית הנפט האיראנית סמוך לסעודיה
מיקום פיצוץ מכלית הנפט האיראנית סמוך לסעודיה | צילום: החדשות 13

ביום שישי התייחס לתקרית דובר משרד החוץ האיראני, והצהיר אף הוא כי "העומדים מאחורי התקיפה יישאו בתוצאות ובהשלכות למעשים, כולל דליפת הנפט לים".

כמו כן, משרד החוץ של טהראן אישר את הדיווחים בתקשורת המקומית וטען כי הפיצוץ בכלי השיט נגרם כתוצאה מירי של שני טילים לעברה, וכינה את המעשה "הרתפקה מסוכנת". כזכור, לפי הדיווחים המכלית עלתה באש ביום שישי בבוקר, לא היו נפגעים באירוע אך נזק נגרם לכלי השיט.