המהפך הסעודי: כדי להיאבק באיראן - הממלכה מתקרבת לישראל

איום הגרעין בטהראן גורם ליורש העצר, מוחמד בן סלמאן, לנטוש את הסוגיה הפלסטינית וליישר את ההדורים עם ירושלים בניסיון להשיג ברית ביטחונית. "זו אינה ישראל של לפני 40 שנה, יש לה השפעה"

זמן צפייה: 08:22

הממלכה הסעודית הולכת ומשתנה לנגד עיני המערב: יורש העצר של הממלכה, מוחמד בן סלמאן, מפנה פניו לישראל – ואת גבו לפלסטינים. חיסולו של עיתונאי הוושינגטון פוסט, ג'מאל חשוקג'י, בשנה שעברה גרם לסערה בין-לאומית שכמעט עלתה לבן סלמאן בתפקידו. לאחר החיסול, הבין יורש העצר כי אם הוא רוצה להמשיך להוביל את מדינות ערב – עליו ליישר את ההדורים עם ישראל.

בימים אלו האויבת הגדולה של הסעודים היא איראן, ובן סלמאן נאלץ לשנות את יחסו לישראל, על מנת למצוא בני ברית. במהלך העשור האחרון ראתה סעודיה את מפת המזרח התיכון משתנה לנגד עיניה: איראן חשפה את כוונותיה להשיג פצצת אטום וכבשה ארבע מדינות: תימן, סוריה, עיראק ולבנון תחת חזבאללה.

עוד בחדשות 13:

בפייסבוק ובאפליקציות: כך פעלה איראן לגייס רשת סוכנים בישראל

קושנר יגיע לישראל, סעודיה וירדן – וידון בקידום תוכנית השלום

"בכיר החזבאללה שחוסל בסוריה – השתייך לתשתית הסודית באזור"

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

"זו אינה ישראל של לפני 40 שנה", אמר הפרשן הסעודי אחמד אל-ערפג'. "יש לה השפעה על ארצות הברית, יש לה מעמד נכבד. בבוא הזמן אתמוך בנורמליזציה, בינתיים אגיד שניתוק הקשרים עם ישראל הוא לא דבר טוב".

בסעודיה הבינו שתמיכה בפלסטינים תביא לטרור נוסף, וגם "האחים המוסלמים" המתווכים במאמצי ההסדרה הם אויב. לכן הביעה סעודיה את תמיכתה בעסקת המאה. עיתונאי החצר הסעודים מתבטאים כעת נגד הפלסטינים, ונשמעים קוראים בגנותם: "הסוגייה שלהם אינה סוגייה", אמר פהד א-שמרי, עיתונאי סעודי. "לכו תסתדרו בעצמכם! תסתלקו!"