37 בני אדם הוצאו להורג בסעודיה; אחד מהם נצלב

בין המוצאים להורג, שהורשעו בביצוע עבירות טרור, היה אדם שנעצר כשהיה בן 16. ארגון אמנסטי מסר כי חלק נאסרו לאחר מעורבותם בהפגנות נגד הממשלה: "104 בני אדם הוצאו להורג מתחילת השנה"

זמן צפייה: 00:47

37 בני אדם הוצאו להורג אתמול (שלישי), ואחד מהם נצלב לאחר מותו בערב הסעודית. זאת, לאחר שהורשעו בעבירות טרור. כך דווח ברשות השידור המדינית של ערב הסעודית.

המוצאים להורג הואשמו בתקיפת משרדים ביטחוניים והריגת מספר שוטרים, כך לפי סוכנות העיתונות הממלכית הסעודית. עוד דווח כי הגברים הואשמו בכך שאימצו אידיאלוגיה של טרור קיצוני, יצרו תאי טרור, ופגעו בחברה הסעודית השקטה והשלווה. בין בני האדם שהוצאו להורג היה צעיר, שהיה נער בן 16 בעת מעצרו, וכן כאלה שהואשמו בעבירות אלימות, בשל מעורבותם בהפגנות נגד הממשל במדינה. כך נמסר מארגון אמנסטי אינטרנשיונל, ארגון זכויות אדם בין-לאומי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חיסול העיתונאי הסעודי: עד כמה ייפגע מעמדו של מוחמד בן סלמאן?

גרסת ריאד למות חשוקג'י לא אמינה - מי אמור להשתכנע? • פרשנות

"העיתונאי הסעודי נהרג כשניסו להשתיקו, גופתו גולגלה בשטיח"

נציבת זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט, גינתה בחריפות את ההוצאות להורג, והביעה דאגה בנוגע לחוסר בהליך הוגן, בהתייחס לוידויים של המורשעים, שהוצאו לטענתה בעינויים. בצ'לט קראה לממשלת סעודיה לבחון מחדש את החקיקה בנוגע ללוחמה בטרור, ולהקפיא את הוצאתם להורג של שלושה נוספים הנידונים למוות.

הוצאות להורג במדינה מבוצעות בדרך כלל על ידי עריפת ראש. צליבה לאחר ההוצאה להורג מיועדת רק לעבריינים במקרים שנחשבים חמורים במיוחד על ידי הרשויות. לדוגמה בשנה שעברה, גבר הוצא להורג ונצלב לאחר שהואשם בניסיון אונס וכן רצח גבר ואישה, כך דווח ברשת בלומברג. הממשלה הסעודית לא מפרסמת מידע רשמי על מספר ההוצאות להורג המבוצעות במדינה, אך התקשורת מדווחת על אירועים כאלה באופן תדיר. לפי ארגון אמנסטי, לפחות 104 בני אדם הוצאו להורג עד כה במדינה.