סעודיה: 26 פצועים בנמל תעופה מפגיעת טיל שנורה מתימן

הקואליציה הסעודית אישרה כי המורדים החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, תקפו את נמל התעופה בעיר אבהא שבדרום מערב הממלכה. על פי הדיווח, 8 בני אדם נפצעו בינוני ו-18 נוספים קל

זמן צפייה: 00:42

26 בני אדם נפצעו היום (רביעי) מפגיעת טיל בנמל התעופה אבהא שבדרום מערב סעודיה - כך אישרה הקואליציה הסעודית. הטיל, לדבריהם, נורה על ידי המורדים החות'ים מתימן, הנתמכים על ידי איראן. זאת, לאחר שמוקדם יותר היום דיווחו החות'ים בערוץ הטלוויזיה שלהם על שיגור טיל בליסטי לעבר שדה התעופה הסעודי.

סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית "ואס" ציטטה את דובר כוחות הקואליציה, תרכי אל-מאלכי, שמסר כי בשעה בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר פגע טיל ששיגרו מיליציות החות'ים לעבר אולם הנוסעים בנמל התעופה. הפצועים, לדבריו, משתייכים לאזרחויות שונות, ובהם שלושה ילדים ושני תינוקות. עוד דווח כי שמונה נפצעו בינוני והועברו לטיפול בבית חולים, 18 אחרים נפצעו קל, ונגרם נזק למקום.

עוד בחדשות 13:

מלך סעודיה: "יש לפעול להגנת האזור מפני ההסלמה האיראנית"

המתיחות במפרץ נמשכת: מל"טים תקפו תחנות שאיבת נפט בסעודיה

שדה התעופה בסעודיה
שדה התעופה בסעודיה | צילום: google

בחודש שעבר הודיעה איחוד האמירויות, שעומדת בראש המאבק המוסלמי-סוני יחד עם סעודיה - בגיבוי מדינות המערב, כי על פי החשד, המורדים החות'ים, שנחשבים לארגון פרוקסי של איראן, תקפו ארבע אוניות משא אזרחיות בסמוך למים הטריטוריאליים שלה, בנמל פוג'יירה.

מספר ימים לאחר מכן, שר האנרגיה הסעודי, חאלד אל-פאלח, אישר כי שתי תחנות שאיבת נפט באזור ריאד הותקפו על ידי מל"טים ממולכדים. אל-פלאח כינה את המתקפה "פעולת טרור", שנועדה לפגוע באספקת הנפט העולמי. התקיפה התבצעה, לדבריו, בין 06:00 ל-06:30 בבוקר, בתחנות שאיבה של חברת הנפט הממשלתית של סעודיה, "ארמקו" המובילות את המשאב לקו הצינורות ממזרח למערב. עוד הוסיף אל-פאלח כי התקיפה מוכיחה כי יש לבלום את גורמי הטרור שמבצעים את פעולות החבלה, בהם המורדים החות'ים.

אוניות משא בנסיכות אל פוג'יירה
אוניות משא באמירות אל פוג'יירה | צילום: חדשות 13

המורדים החות'ים נחשבים כאמור, לארגון פרוקסי של איראן. הם פועלים מתוך תימן נגד סעודיה, ואיחוד האמירויות. לכן, הקונפליקט בין הצדדים נתפס למעשה כעימות בין סעודיה לאיראן, אם כי החות'ים מכחישים את מעורבותה של טהראן במאבקם.