"עינו אותי": השוטר שסיפר האמת על המשטר באיראן - ונאלץ לברוח

מורטזה מוסטג'ראן נולד בשנה שבה אירעה המהפכה האסלאמית ואיבד את אביו ואחיו. הוא התגייס בלית ברירה למשמרות המהפכה והחליט לספר לעולם את שמתרחש במדינתו, עד שנתפס • "סאלאם איראן", פרק א'

זמן צפייה: 22:28

מסך ברזל מפריד בינינו לבין איראן. תרבות עתיקה, משטר אכזרי ומאה מיליון בני אדם שנראים על המסך רק דרך הרשת החברתית. אותם אנשים עם פנים ודמויות, נכתשים כל יום בתוך מכונת המהפכה האסלאמית. אזרחים אלמונים אלה משלמים את מחיר שלטון הרשע של איראן שרוצה פצצה גרעינית ונלחמת כבר 40 שנה בבני עמה.

מורטזה מוסטג'ראן, בן 41, נולד בדיוק בשנה שבה קרתה המהפכה האסלאמית באיראן. מוסטג'ראן הוא ילד המהפכה שהבטיחה לו עתיד טוב יותר. אז, הוא גילה שהילדות שלו נלקחה - אבא שלו ואחיו נהרגו בזמן הזה. הוא סיפר על הילדות שלו: "המשטר הכריח ילדים להתפלל בבית הספר, הם אמרו שחומייני הוא אבא של כולם וניסו ללמד אותנו לשנוא את הישראלים והאמריקנים". מוסטג'ראן גדל עם שנאה בלב למשטר ועם חוסר ברירה אלא להתגייס למשמרות המהפכה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רה"מ: שוקלים לחייב בבידוד כל ישראלי שחוזר מחו"ל – נחליט מחר

גנץ למנדלבליט: פתח בחקירה בפרשת החוקרים הפרטיים שהופעלו נגדי

זינוק במספר נדבקי הקורונה בישראל: אובחנו 15 נשאים נוספים

מורטזה מוסטג'ראן, מתנגד משטר מאיראן
מורטזה מוסטג'ראן, מתנגד משטר מאיראן | צילום: חדשות 13

מורטזה השוטר, איש המשטר, ראה בעיניו מציאות אכזרית והחליט בעזרת רשת האינטרנט באיראן לנסות בכל דרך לספר לעולם מה קורה במדינתו. באיראן ישנה מהפכת רשת שלמה עם פרופילי פייסבוק מזויפים וקשר אנונימי בין אלפי דמויות. שם הוא התחיל להעלות חומר וידע שזה רק עניין של זמן עד שהמשטר יגיע לשוטר שמספר לעולם את האמת.

מוסטג'ראן אמר כי "כשאתה מתאהב במדינתך, לא אכפת לך מתי ואיפה תמות". הוא סיפר על הרגע בו נתפס ועונה על ידי אנשי המשטר: "תפסו אותי כשהייתי שוטר. עינו אותי עינויים חמורים. נתנו לי מכות חשמל. השכיבו אותי במיטה. כך עשו לי בכל בוקר". מוסטג'ראן החליט לברוח מהמדינה ויצא למסע לחיים ומוות בקור, בפחד, בהרי אזרבייג'אן וטורקיה. הוא סיפר כיצד שרד בשלג ורצה להיוולד מחדש בעולם חופשי: "אני זוכר ימים אפלים רבים לא יכולתי להיפרד. ארזתי רק תיק ואמרתי לביתי שאני הולך להסתתר כמה חודשים בדרום איראן ושאחזור".