העיתונאית הרוסייה שנחשדה בריגול באיראן שוחררה - ושבה למוסקבה

יוליה יוזיק, הכתבת שנעצרה בשבוע שעבר בטהראן בחשד לריגול לטובת ישראל, שוחררה ממעצר ושבה למולדתה. משרד החוץ הרוסי: "ההחלטה לשחררה התקבלה כתוצאה ממאמץ משותף שלנו ושל השגרירות באיראן"

זמן צפייה: 01:46

יוליה יוזיק, העיתונאית בת ה-38 בעלת האזרחות הרוסית שנעצרה בשבוע שעבר באיראן בחשד לריגול לטובת ישראל, שוחררה הלילה (חמישי) ממעצר ושבה למוסקבה. משגרירות רוסיה בטהראן נמסר: "כתוצאה ממאמצים משותפים של משרד החוץ הרוסי והשגרירות הרוסית בטהראן, האיראנים החליטו לשחרר את העיתונאית הרוסייה יוליה יוזיק".

השחרור מגיע לאחר שביום שבת האחרון הודיעה השגרירות הרוסית בטהראן כי משרד החוץ האיראני לא אישר את המידע שלפיו העיתונאית צפויה להשתחרר בקרוב. זאת, על אף שיום קודם לכן הודיע שגריר איראן במוסקבה, מהדי סנאי, כי יוזיק מסרה את עדותה לגופי אכיפת החוק האיראניים וכי היא צפויה להשתחרר בקרוב. "השגרירות נמצאת בקשר רציף עם האיראנים ועושה הכול כדי להבטיח שיוליה יוזיק תשוחרר בהקדם האפשרי", נמסר אז.

כתבות נוספות בנושא >>

רוסיה: איראן לא מאשרת שהעיתונאית העצורה בטהראן תשתחרר בקרוב

עיתונאית רוסייה נעצרה באיראן: "חשודה בריגול עבור ישראל"

בעקבות "הדבקה מכוונת באיידס": הפגנות ענק נגד המשטר באיראן

יוליה יוזיק, עיתונאית רוסייה שלפי הדיווחים עצורה באיראן בחשד לריגול עבור ישראל
יוליה יוזיק, עיתונאית רוסייה שלפי הדיווחים עצורה באיראן בחשד לריגול עבור ישראל | צילום: פייסבוק

הפרשה החלה בשבוע שעבר כשנמסר מהשגרירות הרוסית באיראן כי יוזיק נעצרה במלון בטהראן ב-2 באוקטובר, לאחר שלא הצליחה לתת הסברים שהניחו את דעתם של האיראנים בנוגע לבעיות הקשורות בדרכון שלה. במסגרת תפקידה כעיתונאית שעוסקת בענייני המזרח התיכון, יוזיק ביקרה בעבר בישראל ואף ערכה כתבה כשהיא מתנהלת במשך יומיים כחיילת בצה"ל. עוד נטען כי משמרות המהפכה האיראניים פרצו את דלת חדרה בבית המלון שבו שהתה בטהראן, ועיכבו אותה לחקירה. היא הורשתה לבצע שיחת טלפון קצרה אחת למוסקבה.

לדברי בני משפחתה, יוזיק הואשמה בכך ששיתפה פעולה עם שירותי הביון הישראליים ומשפטה אמורה היה להיערך בימים הקרובים. כמה ימים לפני שחרורה דווח באיראן כי התביעה תדרוש עונש מאסר של עשר שנים בעוון ריגול לטובת ישראל, אך משרד החוץ הרוסי פעל לטובת שחרורה, וכאמור הבוקר היא שבה למוסקבה.

יוליה יוזיק
יוליה יוזיק | צילום: פייסבוק