נשיא איראן: "עלינו להיות ערוכים למלחמת סייבר"

הנשיא איברהים ראיסי ביקר בתחנת דלק על רקע מתקפת הסייבר שאירעה במדינה ואמר כי יש בידיו דיווחים לפיהם "האויב מנסה לגרום לאי סדר"; איראן הודיעה כי שיחות הגרעין יחודשו בסוף נובמבר

נשיא איראן איברהים ראיסי
נשיא איראן איברהים ראיסי | צילום: רויטרס

נשיא איראן, איברהים ראיסי, ביקר היום (רביעי) באחת מתחנות הדלק שלא פעלו בעקבות מתקפת הסייבר שאירעה אמש נגד תחנות הדלק באיראן. ראיסי אמר בביקורו כי יש בידיו דיווחים ודוחות, לפיהם "האויב מנסה לגרום לחוסר מנוחה ואי סדר באיראן ומנסה לגרום לאנשים לכעוס", ראיסי הוסיף כי "ההבנה העמוקה והתגובה החכמה למשבר היא סיבה טובה להימנע מכל הקונספירציות של האויב".

מוקדם יותר היום, סוכנות הידיעות האיראנית פרסמה את דבריו של ראיסי מישיבת הממשלה, בה אמר כי "מתקפת הסייבר כנגד תחנות הדלק באיראן הייתה ניסיון להערים קשיים על חייהם של האזרחים" והדגיש את הצורך של המדינה להיות מוכנה למתקפות סייבר, להתגונן מפניהן ולהיאבק בהן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סכסוך עבודה בשלטון המקומי בשל חוסר בסייעות: "מצב חירום"

נדחה חוק הכרה בטבח בכפר קאסם, פריג' התפרץ: "בוז לכם"

האבא של הנאנסת באשדוד: "שייקבר שם בכלא ויסורס"

כמו כן, שיבח הנשיא את מאמצי כלי התקשורת שהעלו את מודעות האזרחים למתקפת הסייבר והודה לאזרחים על תמיכתם ושיתוף הפעולה שלהם עם הממשלה. הוא הוסיף כי "עלינו להיות ערוכים למלחמת סייבר ולא לאפשר לאויב להשיג את מטרותיו וליצור בעיות לאזרחים".

שלטי החוצות באיראן בעקבות מתקפת הסייבר
שלטי החוצות באיראן בעקבות מתקפת הסייבר

כזכור, אתמול מערכות הדלק החכמות של איראן נקלעו למתקפת סייבר. המתקפה שיבשה את הפצת הדלק המסובסד, ועל פי התקשורת הממלכתית במדינה תחנות הדלק ברחבי המדינה אינן בשימוש. תורי ענק ופקקים נוצרו בכניסה לתחנות דלק ברחבי המדינה, ובעלי התחנות הודיעו שקיימת בעיית תוכנה במערכת כרטיסי הדלק, כך שהיא אינה מאפשרת תדלוק עד לזיהוי מערכת הכרטיסים.

 

בתוך כך הודיע היום שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולאהיאן, אמר כי השיחות בין איראן לששת המעצמות על החזרה להסכם הגרעין "קרובות מאוד". בהמשך לכך, לאחר פגישה עם נציגי האיחוד האירופי בבריסל, צייץ היום בטוויטר מתווך הגרעין הראשי של איראן, עלי בגרי, כי שיחות הגרעין יחודשו בסוף נובמבר.