200 מיליארד דולר וחשד לשחיתות: היערכות קטאר לקראת המונדיאל

הנסיכות שבמפרץ עושה הכול כדי להוכיח שהבחירה בה לאירוח אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם לא הייתה טעות. לכן היא משקיעה כספים רבים בהכנות למשחקי גביע העולם - וגם חוששת מהחום הקיצוני

זמן צפייה: 05:37

כבר כמעט תשע שנים שקטאר שופכת מיליארדים על ההכנות לאחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם – מונדיאל 2022, ומאז שנבחרה היא מנסה בכל דרך להוכיח שהבחירה בה לא הייתה טעות.

עוד ב-2010 עולם הכדורגל הופתע מאוד מהבחירה בנסיכות שבמפרץ, אשר בשביל לקיים את המשחקים אצלה נאלצו לדחות את הטורניר, שנערך באופן מסורתי בקיץ, לחורף כדי להימנע מהחום הכבד. לכן קטאר משקיעה כספים רבים כדי לארח, והזרימה יותר מ-200 מיליארד דולרים לשם כך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"החיים התהפכו": מסע עם אמה של נעמה יששכר – בדרך לכלא הרוסי

לראשונה זה 40 שנה: נשים הורשו לצפות במשחק כדורגל באיראן

תיעוד: פעוט נלכד בתוך מכונת בובות במסעדה בחולון

I Zoqm
האיצטדיון בקטר

מעבר לכך, מאחורי הבחירה היו טענות רבות לשחיתות כאשר שורה של תחקירים חשפו חשדות לתשלומי שוחד כדי לזכות באירוח המונדיאל. עם זאת, קטאר ובכירי פיפ"א הכחישו כל טענה כזאת. מנהל הסוכנות הבין-לאומית לעיתונות, ג'מאל עוואדי, אמר בעבר לרשת "סקיי ניוז" כי "התקשורת והכסף הם האמצעים של קטאר להשפיע על אירופה".

אחת השאלות שעולה היא האם ישראלים יוכלו להגיע לקטאר ולהיות שותפים לאירוע שאמור למשוך אליו מיליוני צופים מכל העולם. היחסים הדיפלומטיים עם המדינה נותקו לאחר מבצע עופרת יצוקה, ומשרד החוץ הישראלי הוציא אזהרת מסע לקטאר. עם זאת, ספורטאים ישראלים הורשו להיכנס לנסיכות על מנת להשתתף בתחרויות שונות, כך גם אנשי עסקים שהגיעו למדינה. עם זאת, כיצד יחליטו השלטונות לנהוג כלפי הקהל הישראלי נמצא עדיין בסימן שאלה.