נתניהו למנוצ'ין: "איראן הכניסה טילים לתימן כדי לפגוע בישראל"

ראש הממשלה נפגש עם שר האוצר האמריקני בירושלים והתייחס להתבססות האיראנית באזור: "טהראן שואפת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של מטרים בודדים"

זמן צפייה: 05:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש היום (שני) בלשכתו שבירושלים עם שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין. בפגישה נכחו גם ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, ובכירים נוספים. בפתח הפגישה בירך נתניהו את ארצות הברית על חיסול מנהיג דאע"שאבו באכר אל-בגדאדי. "טוב שהרוצח הזה קיבל את מה שמגיע לו. אנו נמצאים עדיין בעיצומו של מאבק נגד הטרור, נגד הסונים הקיצוניים בהובלת דאע"ש", אמר. "אך גם נגד השיעים הקיצוניים בהובלת איראן ששולחת זרועותיה לכל מקום במזרח התיכון".

"איראן שואפת כעת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 5-10 מטרים. הם מפתחים אותם באיראן ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130 אלף רקטות סטטיסטיות לחימוש מונחה מדויק", המשיך. "הם שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם. אנו רואים את איראן כאיום הגדול ביותר לשלום, ליציבות, ולביטחון שלנו ושל רבים אחרים".

עוד בחדשות 13:

גנץ: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית – ללא התקדמות ממשית"

לראשונה מאז העברת המנדט: גנץ ונתניהו נפגשו בקריה

"אתה הולך על הראש שלי?": הקלטות נוספות מפגישת נתניהו-מוזס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר האוצר של ארה''ב סטיבן מנוצ'ין
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר האוצר של ארה''ב סטיבן מנוצ'ין | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

"למרות ההצלחה האדירה אתמול והפעולה נגד מנהיג דאע"ש, עדיין מוטל עלינו מאמץ כביר במאבק נגד כוחות טרור אחרים ונגד מדינת הטרור - איראן. אנו נהנים מתמיכה אדירה מארצות הברית במאמצים אלה בשני ערוצים: הראשון, בסיוע הצבאי שארצות הברית נותנת לנו בנדיבותה", אמר ופנה למנוצ'ין. "והשני, במאמצים שאתה והנשיא טראמפ מובילים כל הזמן בהגברת הסנקציות על איראן. לאחרונה הוספתם את הסנקציה נגד הלבנת כספים שנוגעת בבנקים. זהו כלי חזק מאוד בנוסף לאחרים שהטלתם. אני קורא לכם להטיל סנקציות נוספות".

"אנו רואים בבירור שיכולותיה של איראן להשתמש בתוקפנותה, לפתח את כלי המוות שלה, להפיץ את התנהגותה הזדונית - יכולות אלו מצטמצמות ככל שתחזקו את הסנקציות ותקשו עליהם נגישות למזומנים. אנו רואים את זה בכל רחבי המזרח התיכון".

גם שר החוץ ישראל כץ נפגש עם מנוצ'ין. השניים דנו בסוגיה האיראנית וכץ הודה לשר האוצר האמריקני על מדיניות הטלת הסנקציות על איראן וקרא "זה הזמן להמשיך עם הלחץ המקסימלי על איראן, המשך הלחץ הכלכלי על איראן הוא הדרך היחידה למנוע התערבות צבאית".

בתוך כך, נפגש היום נתניהו גם עם יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ראד קושנר, במשרדו שבירושלים. בפגישה השתתפו גם השליח האמריקאי המיוחד לנושא איראן, בריאן הוק, שגריר ארה"ב בישראל דוד פרידמן, ראש המטה לביחטון לאומי, מאיר בן שבת ושגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם ג'ראד קושנר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם ג'ראד קושנר | צילום: מאטי שטרן

אתמול נפגש נתניהו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בקרייה שבתל אביב. בתום הפגישה מסרו שתי המפלגות הצהרה משותפת בה נאמר כי "יו"ר כחול לבן וראש הממשלה סיימו את פגישתם בקריה בתל אביב. בפגישה דנו השניים על מסגרת האפשרויות הפוליטיות הקיימות. עוד סוכם כי צוותי המשא ומתן ימשיכו לעמוד בקשר. צפויה פגישה נוספת בין השניים". פגישה נוספת בין השניים צפויה ככל הנראה להתקיים עוד השבוע.

בישיבת סיעת כחול לבן, התייחס היום גנץ לפגישה, ואמר: "זאת הייתה פגישה עניינית, אך לצערי לא הצלחתי להשיג בה התקדמות ממשית, מקווה שנצליח בהמשך", אמר. "הגיע הזמן להכריע בעד אחדות ונגד בחירות".

"אחד הקשיים הנוכחים במשא ומתן הוא ההתעקשות של הליכוד לבוא עם בלוק חסינות. מפלגה שנמצאת בשלטון 35 שנים ולא מוכנה לנהל משא ומתן ענייני", הוסיף גנץ והבטיח: "אנחנו נמשיך לדבר עם כולם. נקשיב למפלגות קטנות, אך לא ניתן להם להכתיב את סדר היום הלאומי. אנחנו נחתור ונעשה הכל כדי להגיע לאחדות אבל לא נוותר על שום אופציה".