נסראללה מזהיר: "ישראל צריכה לצפות לתגובה שלנו על הרג הפעיל"

מזכ"ל חזבאללה נאם בביירות והצהיר: "הבטחנו להגיב על הרג פעיל הארגון - האפשרות לכך עדיין קיימת". עוד התייחס להסכם שנחתם עם איחוד האמירויות, וטען: "לא הופתענו מהצעד"

זמן צפייה: 07:57

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (שישי) בביירות והזהיר: "לפני שבועיים או שלושה ישראל הרגה פעיל שלנו בדמשק - ומאז הייתה בכוננות מפני תגובה מצידנו לאורך הגבול. אנחנו הבטחנו להגיב, התגובה עדיין קיימת - ועל ישראל לצפות אליה".

עוד התייחס נסראללה בנאומו להסכם שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות, והצהיר כי לא הופתע מהמהלך הזה. "ההסכם בא על מנת להביא הישג מדיני לטראמפ לקראת הבחירות שלו", הצהיר. "עד הבחירות בארה"ב טראמפ ימשיך לחלוב את המשטרים במפרץ מבחינה כספית ודתית, לטובתו ולטובת נתניהו. הערבים והפלסטינים לא צריכים להצטער על הסכם זה, מכיוון שכל מה שהיה מתחת לשולחן הופך עכשיו להיות על השולחן. זה ייצב את השורות בין התומכים בהתנגדות, וינקה מתוכם את אלה הפועלים נגדה".

מזכ"ל חזבאללה התייחס לאפשרות שישראל עומדת מאחורי הפיצוץ בנמל ביירות: "אם התחקיר הלבנוני ימצא שישראל עומדת מאחורי זה - ישראל תשלם מחיר כבד מאוד על מה שעשתה".

עוד בחדשות 13:

ארדואן: שוקלים להקפיא היחסים עם האמירויות עקב ההסכם עם ישראל

בכיר באיחוד האמירויות: "הישראלים יוכלו לבקר פה בקרוב מאוד"

בשל האסון בנמל ביירות: ראש ממשלת לבנון התפטר מתפקידו

חסן נסראללה
חסן נסראללה

מוקדם יותר היום גינה נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן את ההסכם, ואמר: "אנו שוקלים להקפיא את היחסים עמם עקב נרמול היחסים". ארדואן איים גם להשיב את השגריר הטורקי מאבו-דאבי. מנגד, במשרד החוץ של עומאן דווקא בירכו על ההסכם, ומסרו כי "מדובר בצעד חשוב להורדת המתח באזור ולחיזוק היציבות".

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל בירך גם הוא על ההסכם: "ההסכם מיטיב עם שתי המדינות וחשוב ליציבות באזור. השעיית הסיפוח היא צעד חיובי, התוכניות צריכות להיזנח לעת עתה. האיחוד האירופי מקווה לחידוש המו"מ הישראלי-פלסטיני בהתבסס על פתרון שתי המדינות".

רג'פ טאיפ ארדואן
רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

במקביל בישראל, מתפללים במסגד אל-אקצא הפגינו נגד ההסכם ואף ניסו לשרוף את דגל איחוד האמירויות. גם בעזה נערכו הפגנות נגד נרמול היחסים, שם אמר בכיר חמאס מושיר אל-מצרי כי "כל המיליארדים של האיחוד וכל משאבי הנפט שלה לא שווים לאדמותיה של פלסטין. ההסכם הזה הוא מעשה תועבה דיפלומטי שאין עליו סליחה. ההסכם משווק את מדיניותה של ישראל - והוא ייזרק לפח הזבל של ההיסטוריה".