באמצעות מל"ט חבלה: ניסיון התנקשות בראש ממשלת עיראק

המל"ט ניסה לפגוע במקום מגוריו בבגדד, אך אל-כאזמי לא נפגע. בנאום בעקבות ניסיון החיסול הוא מסר כי מצבו טוב והבהיר כי "הטילים ומזל"טים פחדניים לא יבנו את המולדת שלנו ואת העתיד שלנו"

זמן צפייה: 00:20

משרד ההגנה של עיראק מסר לפנות בוקר (ראשון) כי בוצע ניסיון התנקשות כושל בראש הממשלה מוסטפא אל-כאזמי, באמצעות מל"ט חבלה שניסה לפגוע במקום מגוריו בגרין-זון שבבירה בגדד. בהודעה הודגש כי אל-כאזמי לא נפגע, וכי כוחות הביטחון העיראקים ינקטון בצעדים הדרושים בנוגע לניסיון ההתנקשות הכושל.

אל-כאזמי נאם לפנות בוקר בעקבות ניסיון החיסול, מסר כי מצבו טוב והבהיר כי "הטילים ומזל"טים פחדניים לא יבנו את המולדת שלנו ואת העתיד שלנו". משרד החוץ האמריקני גינה את "מעשה הטרור לכאורה", והדובר נד פרייס מסר: "אנחנו בקשר הדוק עם כוחות הביטחון העיראקים המופקדים על שמירת ריבונותה ועצמאותה של עיראק, והצענו את עזרתנו בזמן שהם חוקרים את המתקפה הזו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאז הקמתה ב-2008: תקציב הרלב"ד קוצץ ב-78% ל-120 מיליון שקלים

המחאה על מותו של אהוביה סנדק: מפגינים חסמו את הכניסה לי-ם

בנט: "ננצל את היציבות כדי להתמודד עם הבעיות שהוזנחו"

מנגנון המבצעים המשותפים של עיראק מסר הבוקר לטלוויזיה העיראקית כי הם יתחקו אחר מסלול מל"ט החבלה, וכי הם נקטו בצעדים בכדי לגלות את נסיבות המקרה. עוד נטען מפי מנגנון המבצעים המשותפים כי הם יגיעו לחקר האמת לגבי איך הגיע מל"ט החבלה לביתו של אל-כאזמי.

מקורות עיראקים מסרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" היוצא לאור בלונדון כי החקירה הראשונית של מנגנון הלוחמה בטרור של עיראק מצביעה על כך שהמל"ט הוא מתוצרת מקומית, ודומה למל"טים שבהם השתמשו מיליציות חמושות במסגרת תקיפותיהם בבסיסיים של צבא ארה"ב בעיראק. המקורות ציינו גם כי צבא עיראק התפרס באופן נרחב בבגדד, גם בכדי לקבוע את המקום ממנו שוגר המל"ט, מכיוון שמדובר באזור הקרוב לגרין-זון, אזור בו נמצאים מבני הממשלה והשגרירויות הזרות.

ניסיון החיסול הגיע לאחר איום של קיס אל-ח'זעלי, מנהיג אחת המיליציות הפרו-איראניות בעיראק - "עצאא'ב אל-חאק", לאחר העימותים החמושים באזור הגרין-זון בין תומכי המפלגות הפרו-איראניות שבעיראק נגד כוחות הביטחון האיראנים, שמחו על תוצאות הבחירות לפרלמנט של עיראק - בו הבטיח אל-ח'זעלי לנקום נגד מי שסייע בפתיחה באש נגד המפגינים.