בשל החום הכבד: לונה צ'מטאי סלפטר פרשה במהלך המרתון בקטאר

האצנית הישראלית המבטיחה חשה ברע והפסיקה לרוץ אחרי 32 ק"מ במהלך אליפות העולם בדוחא. 20 מתוך 63 הרצות פרשו במהלך המרוץ בשל תנאי החום הקיצוניים

זמן צפייה: 02:11

האצנית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר לא סיימה הלילה (שבת) את ריצת המרתון באליפות העולם בקטאר, לאחר שחשה ברע במהלך הריצה, שהתנהלה בחום כבד 32 מעלות ו-70% לחות.

צ'מטאי סלפטר פרשה מהמרוץ בדוחא אחרי ריצה של 32 ק"מ, וקיבלה טיפול רפואי. יותר מ-20 מתוך 63 הרצות פרשו במהלך הריצה בשל החום והלחות הכבדים. זאת למרות שהריצה נדחתה לחצות במקום להתקיים מוקדם יותר, כשהחום היה כבד עוד יותר.

צ'מטאי-סלפטר, אצנית ישראלית
צ'מטאי-סלפטר, אצנית ישראלית | צילום: רויטרס

בתחילת החודש רשמה צ'מטאי הישג ענק, כששברה את שיא אירופה בריצת 10 קילומטרים במרוץ טילבורג בהולנד. האצנית חצתה את קו הסיום בזמן של 30:04, ובכך שברה ב-17 שניות את שיאה של פאולה רדקליף הבריטית. מדובר בתוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה, ורחוקה רק 21 שניות משיא העולם במקצה.

צ'מטאי ספלטר, היא שיאנית ישראל במרתון, חצי מרתון ו-10,000 מטר, לאחרונה שברה צ'מטאי סלפטר שיא ישראלי בריצת 5,000 מטר כאשר התחרתה בתחרות ליגת היהלום בלונדון וניפצה את שיאה של סלמאוויט באוילין והעמידה אותו על כשניה פחות מ-15 דקות.

בחודש מאי האחרון האצנית הצטרפה רשמית למשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 כאשר ניצחה במרתון פראג בזמן של 2:19:46 שעות, תוך כדי שהיא מנפצת את השיא הישראלי.