דיווח: ראש ממשלת לבנון העביר לדוגמנית כ-16 מיליון דולרים

סעד אל-חרירי העביר לקנדיס ואן דר מרווה מיליוני דולרים, כשהייתה בת 20 - כך עולה ממסמכי בית משפט בדרום אפריקה שהושגו על ידי הניו יורק טיימס. לטענתה, השניים ניהלו קשר רומנטי

זמן צפייה: 02:14

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, העביר לדוגמנית קנדיס ואן דר מרווה כ-16 מיליון דולרים. לטענתה, השניים ניהלו קשר רומנטי לאחר שנפגשו באתר נופש באיי סיישל. כך עולה ממסמכי בית משפט בדרום אפריקה שפורסמו אמש (שני) בניו יורק טיימס.

אל-חרירי לא כיהן כראש ממשלה בתקופה שבה העביר את סכומי הכסף, החל משנת 2013, ועל פי ההערכות ההעברה לא היוותה הפרה של חוקי המדינות לבנון או דרום אפריקה. למרות זאת, הגילוי מגיעה בעת תקופה קשה עבור אל-חרירי. זאת, משום שעסקיו והקריירה הפוליטית שלו ספגו לאחרונה מפלות רבות. תאגיד הבנייה של משפחתו פשטה את הרגל ב-2017 וכלי התקשורת שבבעלותו מתקשים לשלם את משכורות העובדים.

ישנה האפשרות שאל-חרירי העביר לוואן דר מרווה בת ה-20 את הסכום מכספו האישי. שוויו הוערך על ידי מגזין פורבס ב-2013 כ-1.9 מיליארד דולרים. זאת, הודות בעיקר בעסקים שירש מאביו, רפיק אל-חרירי, שכיהן אף הוא כראש ממשלת לבנון ונרצח בביירות ב-2005.

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי
ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לפעמים חלומות מתגשמים: לאחר שנה וחצי – צביקה פיק חוזר לבמה

מח"ט גולני הבא: ברק חירם, שנפצע קשה במלחמת לבנון השנייה

דיווח: טראמפ לחץ על ר"מ אוסטרליה לסייע בערעור דוח מולר

כמו כן, המצב הכלכלי הקשה בלבנון מוביל למחאות רבות. החודש אמר אל-חרירי שמדינתו הכריזה על "מצב חירום כלכלי" ותתחיל להחיל אמצעי צנע על אזרחיה.

ההעברות שביצע לחשבונה של ואן דר מרווה נעשו כשלא כיהן כראש ממשלה, אך היה יו"ר המפלגה. הוא היה בן 43 בזמן ההעברה הראשונה. באותה העת הוא עמד בראש התאגיד המשפחתי, וחילק את זמנו בין צרפת וסעודיה.

באימייל ששלחה ואן דר מרווה, שבו הופיעו פרטי החשבון שלה כתבה: "אני אוהבת אותך, סעד שלי".

אל-חרירי נחשב אחד הפוליטיקאים הידועים בלבנון. הוא מבקר רבות בפריז, וושינגטון וריאד, ונחשב פרו מערבי. למרות זאת, הוא עומד בראש ממשלה החולקת את השלטון עם חזבאללה.