מהערב במהדורה: כך תיראה המלחמה הבאה מול חזבאללה

13 שנים חלפו מאז מלחמת לבנון השנייה, וחרף השקט היחסי, הארגון השיעי נותר כשלוחה קדמית של איראן וככל שיגבר הלחץ על טהראן קיים סיכוי להפעלתו • מלחמת לבנון השלישית - סדרת כתבות חדשה

זמן צפייה: 04:47

13 שנים חלפו מאז מלחמת לבנון השנייה, זמן שבו היה שקט בגבול הצפון שרובנו לא האמנו שנזכה לו. אבל, חזבאללה עדיין נותרה בלבנון כשלוחה קדמית של איראן, וככל שיגבר הלחץ על המדינה השיעית יכול להיות שיהיה פיתוי להפעיל אותה.

פרויקט מיוחד שישודר החל מהערב במהדורה המרכזית, יעסוק בשאלות איך תיראה מלחמת לבנון השלישית, האם ניתן לנצח או להכריע את חזבאללה, ומה הן ההפתעות שיתכן וניתקל בהן במלחמה שכזו.

בחיל הים עדיין זוכרים היטב את אותו ליל שבת שחזבאללה כמעט הצליח להטביע את ספינת הטילים אח"י חנית. מפגיעת הטיל נהרגו ארבעה לוחמים. "חזבאללה זה ארגון קשה מאוד עם יכולות מצוינות", ציין סא"ל איתן פז, מפקד פלגת ספינות טילים בשייטת 3, "אנחנו מעריכים אותו ככזה, לא מקלים בו ראש. למדנו כבר שמחטא הגאווה העונש הוא מוות. אנחנו לא גאוותנים, אנחנו באים בגישה של צניעות. אנחנו מבינים שצריך לטפל באויב הזה בצורה מאוד נחושה ומאוד קטלנית".

עוד כתבות בנושא

ארה"ב תטיל סנקציות על אנשים וארגונים הקשורים לחזבאללה

דיווח: משחתות אמריקניות חצו את מצר הורמוז הסמוך לאיראן

איראן: "פיתחנו מערכות הגנה מפני תקיפת סייבר ישראלית"

חסן נסראללה בנאום לציון 12 שנים למלחמת לבנון
חסן נסראללה בנאום לציון 12 שנים למלחמת לבנון | צילום: אל-מנאר

צריך להניח שחזבאללה הכין גם הפעם הפתעות. אולי נחיתה מהים, אולי נחלי רחפנים, או שאולי יש לו קלפים בחפיסה שעוד לא חשבנו עליהם. "חלק מהג'וקרים אנחנו מסמנים בסימן שאלה", הסביר אל"מ ג', ראש זירת טרור בצה"ל, "כי אנחנו לא יודעים הכל, ואוי ואבוי אם נגיד לעצמנו שנאחנו יודעים הכל. וחלק מהג'וקרים נסראללה חושב שהם ג'וקרים – אבל יגלה מהר מאוד שהם לא".

בימים אלה המלחמה בסוריה מסתיימת וכוחות חזבאללה חוזרים ללבנון. אבל, ישראל ממשיכה לפעול נגד איראן בסוריה, והאמריקנים מאיימים על האיראנים במפרץ. הלחץ הזה, עלול לדחוף לעימות – גם אם חזבאללה לא רוצה בו. "חזבאללה לא רוצה מלחמה", הוסיף אל"מ ג', "הוא מבין שלמלחמה מחיר מאוד יקר. גם מבחינה צבאית, וגם מבחינת הכלכלה והחברה הלבנונית. יש פה אוכלוסיה שלא רוצה מלחמה – יש לה הרבה יותר מה להפסיד מהאוכלוסיה בישראל".