בשל האסון בנמל ביירות: ראש ממשלת לבנון התפטר מתפקידו

ברקע המחאות בביירות נגד השלטון לאחר הפיצוץ הקטלני שגבה קורבנות רבים, חסן דיאב הודיע על פירוק הממשלה: "השקענו מאמצים רבים במטרה להניח מפת דרכים להצלת המדינה"

זמן צפייה: 04:03

הפיצוץ בנמל ביירות: ברקע המחאות בלבנון נגד השלטון והטענות לטיפול לקוי במשבר, ראש הממשלה חסן דיאב הודיע הערב (שני) כי הוא מתפטר מתפקידו ומפזר את הממשלה. דיאב הגיע לארמון הנשיאות בביירות למסור לנשיא מישל עאון את מכתב התפטרות הממשלה.

"הממשלה השקיעה מאמצים רבים במטרה להניח מפת דרכים להצלת המדינה", אמר דיאב בנאום מיוחד שנשא. "אין לנו אינטרסים אישיים בממשלה וכל מה שמעניין אותנו זה הצלת המדינה".

לכתבות נוספות בנושא >>

חמישה ימים אחרי אסון הפיצוץ – גוברת המחאה והאנרכיה בביירות

אלפי לבנונים הפגינו מול הפרלמנט בביירות: "אתם רוצחים"

נשיא לבנון: בודקים אם הפיצוץ בביירות נגרם בשל התערבות זרה

מחאה מול בניין הפרלמנט בביירות
מחאה מול בניין הפרלמנט בביירות | צילום: רויטרס

כאמור, המחאות בימים האחרונים גוברות בלבנון, וכמה שרים וחברי פרלמנט כבר הודיעו על התפטרותם. ביום שבת, כ-7,000 לבנונים התאספו ב"כיכר השהידים" במרכז העיר מול בניין הפרלמנט בביירות במחאה נגד השלטון. המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב "אתם רוצחים" וקראו "העם רוצה להפיל את המשטר". כלי תקשורת מקומי אף דיווח כי מפגינים הצליחו לפרוץ לבמנה משרד החוץ, שהיה ריק מאדם, לאחר שניזוק בפיצוץ. לפחות 258 נפצעו ושוטר אחד נהרג.

כמו כן, חלק מהמוחים יידו אבנים וניסו לפרוץ את המחסומים בדרך לפרלמנט. בתגובה, כוחות הביטחון ירו גז מדמיע בניסיון לפזר את ההמון. מצגעד חריג, המפגינים תלו בובות עם תמונתיהם של מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה ויו"ר הפרלמנט נביה ברי. "אנחנו רוצים עתיד וכבוד. אנחנו לא רוצים שדם הקורבנות של הפיצוץ יירד לטמיון", אמר אחד המפגינים.