לבנון: יותר ממאה שריפות ענק פרצו ביערות ברחבי המדינה

לאחר יומיים, כוחות הכיבוי במדינה השיגו שליטה על הדליקות. אדם אחד נהרג מחנק ואישה נהרגה מדריסת משאית כיבוי. מפקד כוחות החירום: "השריפות החמורות שידעה המדינה זה עשורים"

זמן צפייה: 00:51

יותר ממאה שריפות ענק פרצו ביומיים האחרונים לאורך לבנון. כוחות הכיבוי במדינה השיגו שליטה על הדליקות לאחר גשמים שירדו אתמול (שלישי) בערב. מפקד כוחות החירום של הלבנוני תיאר את שריפות היער כחמורות שידעה המדינה זה עשורים.

לפחות אדם אחד נהרג כתוצאה מחנק לאחר שעות של לחימה באש בעיר עאליי בצפון לבנון. כמו כן, התקשורת הלבנונית דיווחה כי אישה נהרגה מדריסת משאית כיבוי אש בעיר צידון בדרום המדינה. הצלב האדום הלבנוני עדכן כי 70 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי בעיר דאמור, רובם בעקבות שאיפת עשן, כוויות בדרגה קלה ופציעות קלות אחרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"אירוע היסטורי": משחק הכדורגל בין נבחרת סעודיה לנבחרת הרשות

מהומות בברצלונה: מפגינים קטלונים שיבשו את פעילות נמל התעופה

סוף למהומות באקוודור: הממשלה והמפגינים הגיעו להסכמות

 

הרוחות החזקות, בשילוב הטמפרטורות הגבוהות, סייעו לשריפות לעשות את דרכן דרך היערות הצפופים השוכנים בסמוך לעיירות משרף, דאמור ושוף והתפשטו לעבר אזורי מגורים במהלך הלילה בין שני לשלישי. כתוצאה מכך, משפחות רבות נאלצו לעזוב את בתיהם.

לאחר שהרשויות בלבנון התקשו להילחם בשריפות ולאחר ביקורת שהושמעה ברשתות החברתיות נגד התנהלות המדינה, בכירים לבנונים בסופו של דבר ביקשו את עזרתם של המדינות באזור בלחימה נגד האש. יוון, קפריסין וירדן שלחה כל אחת שני מטוסים לעזרת הלבנונים.