דיווח: המורדים הכורדים כבשו את המעוז האחרון של דאע"ש בסוריה

המרכז הסורי לזכויות אדם הודיע כי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים השתלטו על המובלעת האחרונה של ארגון הטרור במזרח המדינה, והביאו לכניעתם של מאות הלוחמים שנותרו במקום

פעילי דאע"ש
פעילי דאע"ש | צילום: רויטרס

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים השתלטו על המובלעת האחרונה של דאע"ש במזרח סוריה. זאת, בסיוע כוחות האוויר של ארה"ב.לדברי הארגון, באזור נותרו מאות בודדות של לוחמי דאע"ש, רובם זרים, וביומיים האחרונים הם נכנעו למורדים הכורדים. עם זאת, ייתכן כי מספר לוחמים ג'יהאדיסטים עדיין מתחבאים במנהרות באזור. על פי מפקד המתקפה, "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים יביסו את דאע"ש באופן מוחלט בעוד זמן קצר מאוד".

בשבוע שעבר דווח כי גורמים מודיעיניים מעריכים שמנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדדי, שרד ניסיון התנקשות בחודש שעבר במחבואו במזרח סוריה. בתגובה לניסיון ההפיכה, הכריז הארגון על פרס תמורת ראשו של מנהיג הקבוצה שעומדת מאחורי התוכנית. לפי ההערכה, הניסיון לפגוע בבגדדי התבצע ב-10 לינואר באחד הכפרים שבהם נאחז דאע"ש, סמוך לנהר הפרת. בעקבותיו התפתח קרב יריות בין לוחמי דאע"ש לבין הלוחמים הזרים, במהלכו הצליחו מאבטחיו של מנהיג הארגון, למלטו אל המדברות מחוץ לכפר.

פעילי דאע''ש בסוריה
פעילי דאע''ש בסוריה | צילום: רויטרס

לפני כעשרה ימים פורסם כי בצל ההכרזה האמריקנית על תבוסה כמעט מוחלטת של דאע"ש בסוריה והסגת כוחות הצבא האמריקניים מהמדינה, אנשי הארגון ממשיכים לפעול במתווה של גרילה לא מאורגנתבצפון מזרח סוריה ובגבול של סוריה עם עיראק.

מדובר בשטח הפקר, שבו נמצאים כמה מאות חמושים של הארגון, שמשתמשים בעשרות אלפי אזרחים כמגן אנושי ומכילים עליהם את חוקי השריעה – ההלכה האסלאמית, לפי הפרשנות הקיצונית שלהם. עם זאת, חלק מהאזרחים מצליחים להימלט במסדרון הומניטרי לכיוון עיראק ולמקומות אחרים בסוריה.

דאע"ש מצלם את הלחימה באזור ומשווק אותה כהצלחה אסלאמית נגד מי שהוא מכנה "הכופרים" – האמריקנים, הכורדים צבא אסד ובעצם כל מי שכופר בערכי הארגון. מחבלי דאע"ש נלחמים באזור גם בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד כמו סופות חול המשתוללות מעת לעת, כשהם מנצלים את היכרותם עם השטח כדי לחסל את האויבים הראשיים שלהם באזור - הכורדים.