אחד מעשירי דובאי: "מקיימים מגעים עם חברות תעופה ישראליות"

בריאיון מיוחד לחדשות 13, סיפר חאלף אחמד אל-הבטור על המשא ומתן שמנהל הצוות שלו מול חברת התעופה "ישראייר", והוסיף: "זו הזדמנות עבור אנשי העסקים הישראלים ועבור התיירים שירצו לבקר"

זמן צפייה: 03:27

כבר שנים, עוד הרבה לפני שהוכרז על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות הערביות בשבוע שעבר, בכירים בנסיכויות קראו לא פעם לשפר את היחסים עם ישראל. אחד מהם הוא חאלף אחמד אל-הבטור, אחד מעשרת האנשים הכי עשירים בדובאי, שבריאיון מיוחד שהעניק הערב (ראשון) לחדשות 13 הסביר כיצד יראו מעתה והלאה היחסים בין המדינות, למה נרמול היחסים הוא הזמנות מבורכת דווקא בשיאו של המשבר הכלכלי, והאם לדעתו זו מקפצה עבור יחסי שלום בין ישראל לפלסטינים.

"יש לי חברים רבים מישראל", סיפר אל-הבטור, "נפגשתי איתם בבודפשט ושוחחנו על עסקים משותפים. לכן, זו החלטה נהדרת של מנהיגי ישראל ומנהיגי איחוד האמירויות. אני יכול לומר שהם באמת עשו דבר נהדר". חאלף טען כי איחוד האמירויות נקראת "ארץ האפשרויות", לכן "זו הזדמנות עבור אנשי העסקים הישראלים ועבור התיירים שירצו לבקר, כי יש לנו מגוון, זו מדינה עשירה מאוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בוטלה חסימת השיחות בין ישראל לאמירויות: אשכנזי ועמיתו שוחחו

ישראל במיתון: קצב התכווצות המשק ברבעון – הגרוע זה 40 שנה

"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

חאלף אחמד אל-הבטור
חאלף אחמד אל-הבטור | צילום: חדשות 13

אל-הבטור אישר כי אכן נוצר קשר ראשוני לשיתוף פעולה בין הצוות שלו לבין חברת התעופה הישראלית "ישראייר", והרחיב: "נודע לי היום אחר הצהריים שיצרנו קשר בנוגע לטיסות מסחריות וטיסות שכר לתיירים. הצוות שלי מנהל משא ומתן ואני מקווה שנשיג הסכם שיועיל לשני הצדדים, לחברה הישראלית ולחברה של איחוד האמירויות".

כשנשאל האם לדעתו אפשר להפוך את נרמול היחסים גם כדי לקדם שלום עם הפלסטינים, השיב: "אני מכיר את הפלסטינים, בתקופת יאסר ערפאת הם רצו שלום, אבל לפעמים יש, אני קורא לזה 'משחק בתיאטרון', אבל תיאטרון של מפסידנים, לצערי. אני יכול להבטיח שיותר מ-70 אחוז מהם רוצים לעבוד. אני מאמין שיש פלסטינים רבים או ערבים פלסטינים רבים בישראל שהם עשירים מאוד ויש בבעלותם נכסים,חברות והם עושים עבודה נהדרת", הוסיף, "זו הזדמנות עבודה בשבילם".

דובאי, מהערים היפות באיחוד האמירויות
דובאי, מהערים היפות באיחוד האמירויות | צילום: Shutterstock

אל-הבטור סיכם את הריאיון בכך שטען כי לדעתו, מוסלמים קיצוניים לא ינסו לחבל בהסכם, זאת משום שהם "כבר לא בעמדת כוח, הם חלשים ונכשלים", ואמר: "הצעד שנעשה הוא גדול מאוד ובאמת יביא לשינוי משמעותי בין שתי המדינות שלנו, ובקרוב המדינות הנוספות יפעלו כמונו".