"נשחט את כולכם": בני משפחות אנשי דאע"ש מדברים ממחנה הפליטים

נשות וילדי פעילי הארגון שנהרגו או ברחו במהלך הקרבות, משמיעים את קולם. לצד "דאע"ש עדיין חי" או "המדינה האסלאמית תישאר לעד", נשמעים גם קולות של התנערות מהאידיאולוגיה הקיצונית

זמן צפייה: 01:35

כבר כמה שבועות שבני משפחותיהם של מחבלי דאע"ש, שנהרגו או ברחו במהלך הקרבות העזים נגד הכורדים, הטורקים וצבא אסד, מתכנסים במחנה שנמצא בגבול המדינות סוריה וטורקיה. צוות של רשת הטלוויזיה הבריטית סקיי ניוז הגיע לאזור כדי לשמוע את שיש למשפחות האלה לומר בתגובה לחיסול מנהיג ארגון המדינה האסלאמית, אבו בכר אל-בגדדי. "המדינה האסלאמית תישאר לעד", אמרה להם אחת מהאלמנות במחנה.

המשפחות במקום עדיין רוויות בשנאה ונצמדות לאידיאולוגיית הג'יהאד הרצחנית. הנשים מציינות כי "דאע"ש עדיין חי", ואפילו אחד הילדים, שסביר להניח כי חווה שטיפת מוח מרגע לידתו, נשמע מאיים: "אנחנו נשחט את כולכם". הנשים במחנה לבושות שחורים מכף רגל ועד ראש, כיאה למאמינות בדין השריעה, הדין האסלאמי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פטיש, מסור דיסק ואזיקים: תיעוד מעצר תושב יצהר שאזק עצמו

לוחמת ה-MMA הישראלית מתכוננת לקרב בין-לאומי: "כמה שיותר חזק"

קביעות ותואר – Out, הגשמה עצמית – In: דור ה-Y בשוק העבודה

אחת מאלמנות דאע''ש במחנה בגבול סוריה-טורקיה
אחת מאלמנות דאע''ש במחנה בגבול סוריה-טורקיה | צילום: חדשות 13

על אף האווירה הכללית במקום, ישנן גם נשים שמשמיעות קולות אחרים: "אני לא מאמינה באידיאולוגיה של דאע"ש יותר", העידה אישה אחת שהגיעה לאזור ממערב אירופה, תוך שהיא מבינה שדבריה יוכלו לשמש נגדה אם אי פעם תרצה לחזור למולדתה.

גם נשיא סוריה בשאר אל-אסד, אחד האויבים המרים של דאע"ש, לא חסך מהכתבים את דעתו בנוגע לחיסולו של מנהיג הארגון אל-בגדאדי: "אנחנו לא מאמינים לסיפור האחרון על כך שארה"ב חיסלה אותו". עוד תמה הנשיא: "מדוע לא הראו לנו את גופתו של אל-בגדאדי?". בכך מוסיף אסד שמן למדורת תיאוריות הקונספירציה בפוליטיקה הסבוכה ממילא של האזור.