הצבא העיראקי: "לכדנו את סגנו של מנהיג דאע"ש לשעבר אל-בגדאדי"

עיראק: דוברות הצבא דיווחה כי כוחות הביטחון במדינה עצרו מפקד דאע"ש בשם אבו חלדון. לפי הדיווחים, מדובר בסגנו של המנהיג הקודם של ארגון הטרור אל-בגדאדי, שחוסל במבצע אמריקני לפני כחודש

זמן צפייה: 00:35

דוברות הצבא העיראקי הודיעה אתמול (שלישי) על לכידת מפקד דאע"ש בשם אבו חלדון בעיר כירכוכ שבצפון המדינה. לפי הודעת הצבא ודיווחים בכלי התקשורת העיראקיים, אבו חלדון היה סגנו של המנהיג הקודם של ארגון הטרור, אבו בכר אל-בגדאדי.

כזכור, אל-בגדאדי חוסל במבצע מיוחד של צבא ארה"ב לפני כחודש, שכלל תקיפה של לוחמי "אריות הים" וכן הפצצה אווירית של המתחם בכפר בארישא במחוז אידליב שבצפון סוריה, שבו שהו אל-בגדאדי ואנשיו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

דאע"ש קיבל אחריות על הפיגוע בלונדון: "הדוקר אחד מלוחמינו"

"הרסת את חיי": היזידית שהתעמתה באומץ עם פעיל דאע"ש שאנס אותה

מחץ הדלתא: יחידת העילית הקטלנית שחיסלה את מנהיג דאע"ש

אבו חלדון
אבו חלדון | צילום: חדשות 13

על פי דיווחים, שמונה מסוקים אמריקנים הגיחו לשטח האווירי של מחוז אידליב כשהם מלווים בשני מל"טים שהגיעו ממזרח ולוו מרחוק במטוסי אף-16 אמריקנים. ארבעה מהמסוקים הפציצו את אזור הבית בכמה טילים. מיד לאחר ההפצצה, הוצנח כוח מן המסוקים האחרים של לוחמי קומנדו, והם צרו על מנהרה שאליה נמלט אל-בגדאדי - שם הוא פוצץ את עצמו עם שניים מילדיו. הלוחמים שהונחתו חזרו למסוקים כשבידיהם גופתו של מנהיג דאע"ש. כל הפעולה ערכה בערך ארבע שעות.

צבא ארה"ב פרסם את תיעוד התקיפה במסיבת עיתונאים שבה הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית, הציג את תיעוד המבצע המורכב. "הקווים המנחים הכלליים של המשימה כללה תקיפת מסוק על ידי כוחות מיוחדים שהוצבו בסוריה מבעוד מועד", הסביר הגנרל. "בתיעוד האירוע ניתן לראות את התקיפה על המבנה המבודד באזור אידליב שבצפון סוריה".

תיעוד מחיסול מנהיג דאע''ש אל-בגדאדי בסוריה | צילום: הפנטגון

לדבריו, היו במקום ארבע נשים שנהרגו, כשלגופן היו חגורות נפץ, וגבר אחד, שמת אף הוא. כמו כן, אמר שמספר לא ידוע של בני אדם נהרגו כשהחלו לירות לעבר מסוקי הצבא האמריקני. "אני רוצה להבהיר, שעל אף תנאי הלחץ ואופי המבצע, עשינו כל מאמץ להימנע ממות אזרחים חפים מפשע. כמו כן, עשינו הכל על מנת להגן על הילדים שחשדנו שיהיה נוכחים במתחם".

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר במסיבת העיתונאים שערך בנושא כי אל-בגדאדי ברח אל תוך מנהרה, שם פוצץ את עצמו באמצעות חגורת נפץ שהייתה על גופו. "הוא זחל אל תוך המנהרה ופוצץ את עצמי בזמן שאנשיו נותרו בשטח. ניתן להבין מכך איזה סוג של אדם הוא היה", אמר הגנרל מקנזי.