ברקע חוסר היציבות השלטונית: 25 מפגינים נורו למוות בעיראק

130 בני אדם נפצעו בבירה במסגרת ההפגנה האלימה ביותר שנערכה במדינה זה שבועות. זאת, כשבוע לאחר התפטרות רה"מ. על פי דיווח ב"אל-ערביה", חברי מיליציות הנתמכות ע"י איראן ביצעו את הירי

זמן צפייה: 00:33

25 בני אדם נורו למוות אתמול (שישי) על ידי אלמונים חמושים בבגדד, במסגרת ההפגנה האלימה ביותר שנערכה זה כמה שבועות במדינה. על פי גורמי ביטחון ורפואה, 130 בני אדם נוספים נפצעו מירי ומדקירות סמוך לכיכר תחריר שבבירה. דיווחים שונים גורסים כי מניין ההרוגים גבוה עוד יותר, והגיע לכמה עשרות. ברשת "אל-ערביה" דווח כי שלושה מההרוגים הם שוטרים, וכי הירי בוצע על ידי חברי מיליציות הנתמכות ע"י איראן, שנכחו בקרבת מקום בלבוש אזרחי.

על פי הדיווחים במקום, החמושים הגיעו במשאיות למוקדי ההפגנות, ואילצו את המפגינים לנוס מפני הירי. כמה מהם נמלטו ומצאו מקלט במסגדים באזור. יותר מ-400 מפגינים נהרגו עד כה במהומות האלימות המשתוללות במדינה מאז אוקטובר, במחאה על השחיתות השלטונית.

עוד בחדשות 13:

הצבא העיראקי: "לכדנו את סגנו של מנהיג דאע"ש לשעבר אל-בגדאדי"

בשל המחאות האלימות: ראש ממשלת עיראק הודיע על התפטרותו

עימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון במחאה בבגדאד
עימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון במחאה בבגדאד | צילום: רויטרס

איש דת שיעי בכיר במדינה התייחס למהומות ברקע התפטרות ראש הממשלה עאדל עבד אל-מהדי, והצהיר כי יש לבחור את מחליפו ללא מעורבות זרה - תוך רמיזה להשפעה איראנית אפשרית על המערכת הפוליטית במדינה.

בתוך כך, במדינה דווח כי מל"ט הפציץ את ביתו של מוקדתא א-סאדר, מנהיג שיעי בכיר, שלא נכח בבית באותה העת.

הפגנות בבגדאד
הפגנות בבגדאד | צילום: רויטרס

בקהילה הבין-לאומית גינו היום את האירועים האלימים האחרונים במדינה. שגריר האיחוד האירופי לעיראק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "זועם ועצוב בשל המתקפה נגד מפגינים וכוחות הביטחון, על ידי גורמים עבריינים". שגרירי צרפת, בריטניה וארה"ב בבגדד הצטרפו גם הם לגינויים, וקראו לממשל לנקוט בפעולות על מנת להגן על האזרחים.