דיווח: ישראל אחראית לתקיפה בעיראק שבה נהרגו כוחות איראנים

מקור במשמרות המהפכה אמר לעיתון אל-ג'רידה כי מחקירה ראשונית עולה כי מזל"ט ישראלי שוגר מבסיס אמריקני הממוקם בסוריה - והוא שהפציץ את המחנה הצבאי צפונית לבגדד

זמן צפייה: 02:10

מקור בכוח קודס של משמרות המהפכה מסר היום (ראשון) לעיתון אל ג'רידה, היוצא לאור בכווית, כי מחקירה ראשונית עולה כי ישראל היא זו שביצעה את התקיפה על בסיס במחוז סלאח א-דין צפונית לבגדד, עיראק, במהלכה נהרגו אנשי משמרות המהפכה ופעילים של ארגון חזבאללה.

המקור טען כי מזל"ט ישראלי שוגר מבסיס אמריקני בסוריה, "א-תנף", והוא שהפציץ את המחנה הצבאי "אל-שוהדא" של מיליציית "אל-חשד אל-שעבי", אשר הכיל מחסני טילים לטווח קצר ולטווח בינוני. כמו כן ציין כי משמרות המהפכה הגיעו למסקנה זו לאחר שהבינו כי סוג הטילים שהפציץ את הבסיס הוא אותו דגם אשר נעשה בו שימוש בהפצצות בסוריה המיוחסות לישראל.

נוסף לכך, מקורות עיראקים מסרו לעיתון כי ככל הנראה שממשלת עיראק לא תודה שישראל היא זו שביצעה את התקיפה, מכיוון שהממשלה נמצאת במצב קשה והודאה כזו תביא לביקורת עליה בנוגע לתפקיד הכוחות האמריקנים במדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דיווח: אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפת בסיס טילים בעיראק

ברקע המתיחות במפרץ: רקטה פגעה במטה תאגיד נפט אמריקני בעיראק

דיווח: רקטה נחתה בסמוך לשגרירות ארה"ב בבגדד; אין נפגעים

תקיפה על בסיס טילים בעיראק
תקיפה על בסיס טילים בעיראק

כאמור, ביום שישי בלילה נהרגו אנשי משמרות המהפכה האירניים וכן פעילים של ארגון חזבאללה במתקפה של מל"ט על בסיס בעיראק, שבו אוחסנו טילים איראניים - כך דיווחה רשת "אל-ערביה" הסעודית. כתב הרשת ציטט גורם בפיקוד המרכז האמריקני, שהצהיר כי הוא מודע לדיווחים על התקיפה - אך לדבריו כוחות אמריקניים אינם מעורבים.

לפי הדיווח, הבסיס שבו יושבת מיליציית "הגיוס העממי" השיעית, הנחשבת קשורה לרפובליקה האסלאמית, הותקף לאחר שהוצבו בו טילים בליסטיים אותם איראן העבירה לעיראק לאחרונה. גורמים באזור מסרו לרשת כי במקום נשמעו פיצוצי משנה רבים, היכולים להעיד על הימצאות כלי נשק וטילים בבסיס המופצץ.

נוסף לכך, על פי דיווחים בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת", ערב ההפצצה שהו בבסיס כ-20 לוחמי חזבאללה וכ-70 חברים במשמרות המהפכה האיראניים.

הרס לאחר תקיפה אווירית בעיראק
הרס לאחר תקיפה אווירית בעיראק, אפריל 2019 | צילום: רויטרס

ביום שלישי שעבר אמרו בכירים בממשל האמריקני לחדשות 13 כי ארה"ב וישראל הבהירו לרוסיה במהלך הפסגה המשולשת שהתקיימה בירושלים לפני כשלושה וחצי שבועות שכל "עסקה" על עתידה של סוריה חייבת לכלול נסיגה של הכוחות האיראניים, לא רק מסוריה – אלא גם מלבנון ומעיראק.

חלק גדול מהפסגה בין היועצים לביטחון לאומי של ישראל, ארה"ב ורוסיה עסק בהסדר מדיני עתידי לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. הרוסים קיוו להשיג את תמיכת ארה"ב, וכתוצאה מכך גם את תמיכת ישראל, בייצוב משטרו של אסד וכן בהזרמת כספים לשיקום סוריה.