דיווח: בסיס של מיליציה פרו איראנית בעיראק הותקף על ידי מל"ט

מקורות מסרו ל"אל-מיאדין" כי כלי הטיס הפציץ אזור שבו נמצא מטה צבאי של "אל-חשד אל-שעבי" מול שדה התעופה אל-מרצנאת, שבמערב המדינה. לפי כמה דיווחים מקומיים, ישנם הרוגים ופצועים באירוע

זמן צפייה: 00:25

בסיס של המיליציה הפרו איראנית "אל-חשד אל-שעבי" הותקף היום (ראשון) במערב עיראק על ידי מל"ט – כך מסרו מקורות לערוץ "אל-מיאדין". על פי הדיווח, התקיפה אירעה באזור של מטה צבאי הנמצא מול שדההתעופה "אל-מרצנאת", שנמצא במערב מחוז אל-אנבאר. לפי כמה דיווחים מקומיים, ישנם הרוגים ופצועים באירוע.

כמו כן, ערוץ "אל-חדת" הירדני דיווח על תקיפה נוספת בעיראק: על פי הדיווח, מטוסים בלתי-מזוהים תקפו עמדות של מיליציית "הגיוס העממי" באזור פלוג'ה שבמרכז המדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"השמדה מוחלטת": תיעוד תוצאות התקיפה בגבול סוריה-עיראק

חשיבות האתר שהותקף בסוריה: חיבור איראן לשלוחותיה • פרשנות

נתניהו נפגש עם פוטין: "חלה עלייה בניסיונות איראן לפגוע בנו"

פיצוץ במתקן בעיראק (אילוסטרציה)
פיצוץ במתקן בעיראק (אילוסטרציה)

ביום חמישי בשעות הצהריים הותקף פעם נוספת מתקן של "אל-חשד אל-שעבי". על פי הדיווח, חמישה בני אדם נהרגו ותשעה נוספים נפצעו כתוצאה מתקיפה אווירית, שנעשתה ככל הנראה על ידי מל"טים, וכוונה למפקדה של המיליציות בעיר אל-בוכמאל. עוד דווח מפי הגורם הביטחוני כי באזור החלו לנקוט באמצעי זהירות הכוללים איסור על התקהלויות, וכן פועלים לפריסת נשק כבד - מחשש לתקיפות אוויריות.

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, התייחס לתקיפות האחרונות על מתקני המיליציה השיעית הפרו איראנית "חשד א-שעבי" ואמר כי "אין לנו כל הוכחה מוצקה לכך שישראל מעורבת בתקיפות". עוד אמר כי עיראק מנסה למנוע מלחמה באזור ומנסה לפתור את הבעיות והמשברים "בצורה חיובית". זאת, במטרה לשמור על ריבונות ויציבות עיראק.

ביום שלישי דווח כי מתקן של "אל-חשד אל-שעבי" הותקף על ידי ישראל. הארגון הסורי לזכויות אדם הפועל מבריטניה דיווח כי בתקיפה נהרגו עשרה בני אדם.

תקיפה בגבול עיראק-סוריה (ארכיון)
תקיפה בגבול עיראק-סוריה (ארכיון)

לפי דיווחים בכלי תקשורת בשתי המדינות, כלי טיס בלתי מזוהים תקפו מספר יעדים באזור, כאשר לפי שעה לא דווח על נפגעים. גורם ביטחוני בעיר קאאם, על גבול סוריה-עיראק, אמר כי "מטוסי האויב הציוני ביצעו מתקפה 'ברברית' בגבול". זאת, ברקע מספר דיווחים בשבועות האחרונים לפיהם ישראל תוקפת מיליציות המזוהות עם איראן בעיראק ובסוריה.

בשבוע שעבר נהרגו 21 בני אדם כתוצאה מתקיפת כלי טיס בלתי מזוהים תקפו בסיס באותה העיר, כך דווח ברשת "אל-ערביה". התקיפה אירעה לאחר שתיעוד בניית הבסיס פורסם בפוקס ניוז, על פי הדיווח. עוד עלה כי מדובר באזור שבו ממקומות מיליציות שיעיות פרו איראניות, וככל הנראה התקיפה כוונה נגדם. לדברי כמה מקורות, איראן פרסה באל-בוכמאל מיליציות הנאמנות לה והן מפוקחות על ידי משמרות המהפכה.