הג'ודאי האיראני שערק: "ביקשו שלא אתחרה ואמרו שיפצו אותי"

בריאיון ראשון מאז נחת בגרמניה, סיפר סעיד מולאי כי קיבל הוראה חד-משמעית שלא לנצח, כדי לא להגיע למפגש מול שגיא מוקי בגמר: "אמרתי להתאחדות הג'ודו האיראנית שהמדליה חשובה לי יותר"

זמן צפייה: 02:19

הג'ודאי האיראני סעיד מולאי, שערק לגרמניה מיד לאחר אליפות העולם בטוקיו, התראיין היום (ראשון) לראשונה מאז. "אני 100% הפסדתי בכוונה", אמר מולאי. "מאג'ד זריאן, יו"ר איגוד הג'ודו האיראני, אמר היום בתקשורת שהפסדתי באמת. זה מתחרה שניצחתי אותו בקלות".

מולאי, המתגורר בגרמניה עם חברתו, סיפר לערוץ הטלוויזיה שאליו התראיין על מה שעבר עליו בטוקיו, והדגיש כי קיבל הוראה חד-משמעית שלא לנצח, כדי לא להגיע למפגש מול שגיא מוקי בגמר. "ראש הוועד האולימפי האיראני, דאוור זיני, וגם התאחדות הג'ודו האיראנית התקשרו ואמרו שאסור לי להתחרות. אמרו לי: 'תחזור, אנחנו נפצה אותך וניתן לך המון פרסים'. אמרתי להם שאני לא רוצה פרסים ושהמדליה חשובה לי יותר. אם אזכה במדליה, זה שווה לי הכול", סיפר מולאי.

הג'ודאי האיראני סעיד מולאי
הג'ודאי האיראני סעיד מולאי | צילום: חדשות 13

"אני אשתתף במשחקים האולימפיים ולא חשוב לי שום דבר אחר. אתקדם בתוכנית כדי להגיע למטרה שלי ולא משנה לי אם אתחרה נגד ישראל או נגד מדינה אחרת".

שלטון האייתולות הגיב: "אנו מקווים שעד טוקיו 2020 הישות הציונית כבר תושמד".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי | צילום: ללא קרדיט

הג'ודאי הישראלי שגיא מוקי, שזכה במדליית הזהב בטוקיו, אך לא זכה להתמודד מולו, תמך בו: "מדובר בספורטאי מדהים, בבן אדם מדהים שבאמת נקלע לסיטואציה לא פשוטה. צר לי לראות את כל זה בשבילו ואני מאוד מקווה שאת הפוליטיקה יפרידו מהספורט".