דיווח: הג'ודאי האיראני לא חזר לארצו ומבקש מקלט מדיני בגרמניה

לפי כלי תקשורת באיראן, סעיד מולאי, אלוף העולם היוצא בג'ודו, מבקש לעבור למדינה אחרת. זאת לאחר שלטענתו אולץ להפסיד בכוונה בחצי גמר אליפות העולם, כדי לא להתחרות מול הישראלי שגיא מוקי

הג'ודאי האיראני סעיד מולאי | צילום: מטוויטר

כלי תקשורת איראניים דיווחו אתמול (שישי) כי הג'ודאי האיראני סעיד מולאי, אלוף העולם היוצא, הגיש השבוע בקשה למקלט מדיני בגרמניה. לטענת מולאי, נכפה עליו להפסיד בכוונה בחצי גמר אליפות העולם, כדי לא להתחרות מול הישראלי שגיא מוקי, האלוף החדש. כעת מולאי מבקש לעבור למדינה אחרת כדי שיוכל להתחרות בעתיד באופן חופשי.

כזכור, ביום רביעי זכה הג'ודאי הישראלי שגיא מוקי במדליית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכת בטוקיו, יפן - והוכתר כאלוף העולם החדש במשקל של עד 81 ק"ג. זו הפעם הראשונה שג'ודוקא ישראלי זוכה במדליית זהב באליפות העולם. מוקי גבר בגמר על הבלגי מתיאס קאס באמצעות איפון. "הבן שלי אלוף עולם", אמרה אמו של מוקי בשיחה עם חדשות 13.

שגיא מוקי
שגיא מוקי | צילום: REUTERS

נשיא המדינה ראובן ריבלין ברך את מוקי על זכייתו: "שגיא שלנו, אלוף העולם! הלב של כולנו מתרחב מול הפסגות שאתה כובש פעם אחר פעם. ספורטאי של נצחונות, אבל יותר מזה ספורטאי של נשמה. אתה מלמד אותנו שוב ושוב איך מטפסים אל הניצחון בדרך ארץ, בעבודה קשה, בלב פתוח וביד מושטת לשלום, תמיד, תמיד מושטת. ברכות לך יקיר".

בחצי הגמר גבר מוקי על המצרי מוחמד עבדלאל, במהלך הקרב השיג מוקי ווזארי לאחר שתי דקות ושמר על הניקוד עד סוף הקרב, למרות שקיבל שני עונשים לקראת הסיום. בתום הקרב סירב המצרי ללחוץ את ידו של מוקי.

"יש לנו אלוף עולם כחול לבן, ואני חושב שהביצועים של מוקי היו הום מטורפים", אמר המאמן של מוקי, אורן סמדג'ה. "כל קרב הוא ניהל בצורה בוגרת ונחושה". עוד הוסיף: "תמיד אמרתי שנעשה הכול כדי לשבור את הישגי העבר ולהתעלות עליהם. אחרי שורה של מדליסטים שהצלנו לייצר באליפויות העולם, כעת זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של הג'ודו בנים שיש לנו מדליית זהב". לדבריו של סמדג'ה, "כדי להגיע מוכנים עשינו הרבה הכנות בארץ. לבסוף כל הדברים ביום הזה התחברו בצורה מושלמת".