איראן מאיימת: העומדים מאחורי תקיפת מכלית הנפט יישאו בתוצאות

משרד החוץ של טהראן טען כי שני טילים נורו לעבר כלי השיט ושלח איום מרומז לעבר מי שאחראי לכאורה למעשה, אותו כינה "הרפתקה מסוכנת". רוסיה: "עוד מוקדם להגיד מי אשם בפיצוץ"

זמן צפייה: 01:05

דובר משרד החוץ האיראני התייחס היום (שישי) לפיצוץ שאירע הבוקר במכלית הנפט האיראנית סמוך לסעודיה ואמר כי "העומדים מאחורי התקיפה יישאו בתוצאות ובהשלכות למעשים, כולל דליפת הנפט לים".

כמו כן, משרד החוץ של טהראן אישר את הדיווחים בתקשורת המקומית וטען כי הפיצוץ בכלי השיט נגרם כתוצאה מירי של שני טילים לעברה, וכינה את המעשה "הרפתקה מסוכנת". כזכור, לפי הדיווחים המכלית עלתה באש הבוקר, לא היו נפגעים באירוע אך נזק נגרם לכלי השיט.

לעוד כתבות בנושא:

"כנראה אירוע טרור": פיצוץ במכלית נפט איראנית סמוך לסעודיה

לאחר תקיפת מתקני הנפט: ארצות הברית תשלח כוחות לסעודיה

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן
מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן | צילום: Getty Images

בד בבד, שר החוץ הרוסי התייחס גם הוא לאירוע, ואמר כי "מוקדם מדי לקבוע כרגע מי האשם בפיצוץ". קודם לכן, מסר צבא ארצות הברית כי "אנו מכירים את הדיווחים אודות המקרה, אך אין בידינו מידע נוסף". סעודיה טרם הגיבה על המקרה.

כאמור, מכלית נפט איראנית עלתה הבוקר באש סמוך לסעודיה כתוצאה מפיצוץ שאירע בה. על פי הדיווחים, מומחים שבדקו את נסיבות האירוע אמרו כי ככל הנראה מדובר באירוע טרור.

פיצוץ במכלית האיראנית
פיצוץ במכלית האיראנית | צילום: חדשות 13

על פי התקשורת האיראנית, איש לא נפגע באירוע, שהתרחש כ-90 קילומטרים מהעיר ג'דה, והשריפה נמצאת תחת שליטה. לפי חלק מהדיווחים, נפט נשפך לים האדום בעקבות הפיצוץ, שפגע בשני המכלים המרכזיים של כלי השיט.

האירוע התרחש ברקע המתיחות במפרץ, כאשר לפני כחודש הותקפו מתקני נפט בסעודיה, שהאשימה את איראן במימון המתקפה שגרמה לנזק משמעותי.

מיקום פיצוץ מכלית הנפט האיראנית סמוך לסעודיה
מיקום פיצוץ מכלית הנפט האיראנית סמוך לסעודיה | צילום: החדשות 13

כשבוע לאחר תקיפת המתקנים, משרד ההגנה הסעודי הציג במסיבת עיתונאים שברי טילי שיוט ומל"טים שאותרו בזירה. לטענת הממלכה, התקיפה לא בוצעה משטח תימן, הממוקמת מדרום לסעודיה, אלא מכיוון צפון. משרד ההגנה הסעודי טרם קבע בבירור מאיזו מדינה שוגרה התקיפה, אך הבטיח כי האחראים לה יישאו במחיר. עוד נמסר במסיבת העיתונאים כי מטרת התקיפה הייתה לפגוע בתשתיות אזרחיות ולערער את הכלכלה העולמית. דובר המורדים החות'ים בתימן מסר כי "תמונות הלוויין האמריקני שפורסמו הן מזויפות, ותפקידן להפחית מחומרת הנזק שנגרמה במפעלי ארמקו".