רוסיה: איראן לא מאשרת שהעיתונאית העצורה בטהראן תשתחרר בקרוב

סוכנות הידיעות הרוסית טאסס פרסמה כי למרות טענת השגריר האיראני במוסקבה, לפיה יוליה יוזיק שנעצרה בחשד לריגול לטובת ישראל תשוחרר בזמן הקרוב, משרד החוץ האיראני לא אישר את הדברים

זמן צפייה: 01:46

רוסיה הודיעה היום (שבת) שמשרד החוץ האיראני לא אישר את המידע, שלפיו העיתונאית הרוסייה שנעצרה באיראן לפי חלק מהדיווחים בחשד לריגול לטובת ישראל, צפויה להשתחרר בקרוב. הדברים פורסמו בסוכנות הידיעות הרוסית "טאסס".

"השגרירות ביקשה לקבל גישה אל יוזיק ודרשה הסברים ממשרד החוץ האיראני ביום שבת, אך לא קיבלנו אישור לכך שהיא תשוחרר בקרוב", הודיעו הרוסים. "השגרירות נמצאת בקשר רציף עם האיראנים ועושה הכול כדי להבטיח שיוליה יוזיק תשוחרר בהקדם האפשרי".

יוליה יוזיק, עיתונאית רוסייה שלפי הדיווחים עצורה באיראן בחשד לריגול עבור ישראל
יוליה יוזיק, עיתונאית רוסייה שלפי הדיווחים עצורה באיראן בחשד לריגול עבור ישראל | צילום: פייסבוק

ביום שישי, זימן משרד החוץ הרוסי את השגריר האיראני במוסקבה, מהדי סנאי, שאמר כי יוזיק מסרה את עדותה לגופי אכיפת החוק האיראניים ותשתחרר בקרוב.

מוקדם יותר נמסר מהשגרירות הרוסית באיראן כי יוזיק נעצרה במלון בטהראן ב-2 באוקטובר, לאחר שלא הצליחה לתת הסברים שהניחו את דעתם של האיראנים בנוגע לבעיות הקשורות בדרכון שלה. עוד נטען כי משמרות המהפכה האיראניים פרצו את דלתה בבית המלון שבו היא שהתה, ועיכבו אותה לחקירה. מאז היא הורשתה לבצע שיחת טלפון קצרה אחת למוסקבה.

לדברי בני משפחתה, יוזיק מואשמת ששיתפה פעולה עם שירותי הביון הישראליים ומשפטה ייערך בימים הקרובים.

יוזיק היא מחברת הספר "הכלות של אללה", אודות נשים טרוריסטיות, והיא כתבה גם את "יומן בסלאן", על אירוע הטרור בבית הספר בעיר הרוסית, שבמהלכו טרוריסטים צ'צ'נים לקחו בני ערבו מאות ילדים, ורצחו 385 בני אדם.