משמרות המהפכה באיראן: "יירטנו מל"ט ריגול אמריקני"

לטענת טהראן, כוחות הצבא פגעו בכלי הטיס שריחף במרחב האווירי של דרום המדינה. דובר בפיקוד המרכז של הצבא אמריקני הכחיש את הדברים: "אף כלי טיס לא טס באזור"

זמן צפייה: 01:03

במשמרות המהפכה באיראן טענו הבוקר (חמישי) כי יירטו מל"ט ריגול אמריקני מסוג “RQ-4" במרחב האווירי של דרום המדינה, באזור מצר הורמוז - כך דווח ברשת הטלוויזיה הממשלתית IRNA. באתר של משמרות המהפכה נכתב: "המל"ט יורט כשהוא נכנס לשטח האווירי של איראן סמוך למחוז הדרומי". דובר בפיקוד המרכז של ארצות הברית הכחיש את הדברים ואמר בריאיון ל"וויס אוף אמריקה" כי "לא הייתה שום פעילות אמריקנית במרחב האווירי של איראן היום".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ארה"ב: נמצאו טביעות אצבע וחלקי מוקש על מכלית הנפט שהותקפה

הפנטגון: ארה"ב תשלח אלף חיילים למזה"ת עקב העוינות של איראן

פומפאו: "מעריכים כי איראן אחראית לתקיפת המכליות במפרץ עומאן"

כלי הטיס RQ-4 Global Hawk | צילום: רויטרס

ביום שישי כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו, מפי בכיר אמריקני, כי אונייה איראנית זיהתה מל"ט אמריקני במפרץ עומאן, שעות לפני שהותקפו שתי מכליות הנפט, ושיגרה לעברו טיל קרקע-אוויר. הטיל החמיץ את המטרה והתרסק בים. הבכיר האמריקני הסביר שלפני שספג אש, המל"ט מסוג MQ-9 זיהה כלי שייט איראניים מתקרבים למכליות הנפט, אך לא אמר אם זוהתה מתקפה מצד הספינות האיראניות על המכליות.

ברקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב לאיראן, מומחים מהצי האמריקני מסרו אתמול כי על מכלית הנפט היפנית, שהותקפה לפני כשבוע, נמצאו טביעות אצבע, חלקי מוקש ומגנט. לטענתם, המוקש שאותר דומה לאמצעי חבלה איראני. הממצאים הוצגו בסיור מיוחד שהצי אירגן לעיתונאים, שם הראו להם את אחת הספינות שנפגעו.

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה באיראן
חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה באיראן | צילום: טוויטר

שלשום התייחס הנשיא דונלד טראמפ למתקפה במפרץ, אותה מייחס לאיראן, ואמר כי היא בעלת חשיבות זניחה. "המתקפה על מכליות הנפט מינורית, ונכון לרגע זה אנחנו לא שוקלים תגובת נגד", אמר הנשיא. "ננקוט בפעולה צבאית נגד טהראן כדי למנוע נשק גרעיני - אך לא בהכרח כדי להגן על שוק הנפט". את הדברים אמר בריאיון למגזין "טיים".

מכלית עולה באש במפרץ עומאן

נשיא איראן חסן רוחאני אמר ביום שלישי בבוקר, בנאום ששודר בערוץ השייך לשלטון, כי גם מדינתו לא שוקלת לתקוף. "איראן לא תפתח מלחמה נגד אף אומה", אמר. "אלו המתנגדים לנו הם קבוצה של פוליטיקאים עם מעט מאוד ניסיון".

למרות ההצהרה של טראמפ, שר ההגנה האמריקני פטריק שנהאן הודיע כי ארצות הברית תשלח אלף חיילים אמריקניים נוספים למזרח התיכון עבור "מטרות הגנתיות". "ההתקפות האיראניות האחרונות מאמתות את המידע המהימן שקיבלנו אודות ההתנהגות העוינת של הכוחות איראן והשלוחות שלה, אשר מאיימת על ארצות הברית ועל האינטרס האזורי כולו", אמר שנהאן.

כוחות משמרות המהפיכה האיראניים מסירים מוקש שלא התפוצץ
כוחות משמרות המהפיכה האיראניים מסירים מוקש שלא התפוצץ | צילום: טוויטר