"רוחאני: חלה התקדמות בדבר המשא ומתן עם ארה"ב"

בכלי תקשורת איראניים פורסם שבמהלך ביקורו בניו יורק הצהיר נשיא איראן כי נערכו כמה פגישות לקראת דיונים עם האמריקנים, בנושא הסכם הגרעין: "מדובר בצעד חשוב - אפרט לגביו בהמשך השבוע"

זמן צפייה: 01:32

נשיא איראן, חסן רוחאני, הצהיר כי נעשתה התקדמות בנוגע למשא ומתן עם ארה"ב - כך דווח היום (שני) בכלי תקשורת איראניים. עוד הוסיף הנשיא כי "מדובר בצעד משמעותי - ארחיב עליו ביום רביעי במסגרת פגישת הקבינט".

על פי הדיווחים, במהלך ביקורו בניו יורק סיפר רוחאני כי נערכו כמה פגישות עם שרים מבריטניה, צרפת, רוסיה, סין וגרמניה - ארבע מהמדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, והדגיש: "נוצרה היתכנות למשא ומתן בין כל המדינות החברות במועצת הביטחון - כולל ארצות הברית". עם זאת, לא חל שינוי בדרישה האיראנית להסרת הסנקציות כתנאי לקיום מו"מ.

עוד בחדשות 13:

זריף: "לא נתערב בבחירות בארצות הברית – לא משנה לנו מי ינצח"

נשיא איראן באו"ם: "המזרח התיכון בוער. תוכנית השלום תיכשל"

רוחאני: "ארה"ב הציעה להסיר את כל הסנקציות"; טראמפ הכחיש

טראמפ ורוחאני
טראמפ ורוחאני | צילום: רויטרס

אתמול טען שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף כי מדינתו לא תתערב בבחירות האמריקניות לנשיאות שיתרחשו בשנה הבאה ואמר כי "אין לנו העדפה בנוגע למי ייבחר כדי להתערב בבחירות. אנחנו לא מתערבים בעניינים פנימיים של מדינות אחרות". את הדברים אמר בריאיון לרשת ABC, שנערך בזמן ששהה בארה"ב בשל עצרת האו"ם שאירעה בניו יורק.

כמו כן, זריף האשים את ארה"ב במלחמת סייבר נגד מדינתו ואמר כי "כל מלחמה שארה"ב תתחיל - היא לא תהיה מסוגלת לסיים". הוא התייחס גם למתקפת הסייבר שמיוחסת לארה"ב וישראל שפגעה בתוכנית הגרעין האיראנית בשנת 2011 באמצעות תולעת המחשב "סטקסנט" והוסיף: "מתרחשת מלחמת סייבר שארה"ב התחילה כשהיא תקפה את מתקני הגרעין שלנו בצורה מאוד מסוכנת וחסרת אחריות, שיכלה להביא להרג של מיליוני אנשים".

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן
מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן | צילום: Getty Images

זריף נשאל עד כמה הפגישה בין טראמפ לרוחאני הייתה קרובה להתקיים במהלך עצרת האו"ם: "הבעיה שטראמפ, על בסיס מה שאני מניח, יותר מעוניין בפגישה מאשר בתוצאותיה. בשבילנו התוצאות חשובות. לפגישה כושלת יהיו השלכות שליליות על הכלכלה שלנו".

"הנשיא טראמפ הכריז לפני האו"ם שהוא רוצה לשוחח עם איראן, אבל אז הוא אמר שאיראן מבקשת פגישה אבל הוא זה שעדיין לא הסכים", המשיך זריף. "זה לא בסיס טוב להתחלה. הוא אמר לפני עצרת האו"ם שהוא לא הולך להסיר את הסנקציות אלא רק להגביר אותן".

"אנחנו לא מבקשים מארצות הברית צדקה או סיוע, אנחנו אפילו לא מבקשים מהם לעשות עסקים או לקנות מאיתנו נפט – אלא לאפשר לאחרים לעשות מה שהם רוצים עם איראן. הנשיא למעשה מעניש מדינות אחרות".