איראן הצהירה: העשרנו אורניום לרמה של 60%

יו"ר הפרלמנט מוחמד באקר קאליבאף הודיע כי מדענים הצליחו להעשיר אורניום לרמה של 60%, וכי הם מעשירים תשעה גרם בשעה. "בד בבד, נמשכת העשרת האורניום לרמה של 20%"

זמן צפייה: 10:18

יו"ר הפרלמנט של איראן מוחמד באקר קאליבאף הודיע היום (שישי) כי מדענים בטהראן הצליחו להעשיר אורניום לרמה של 60%, וכי קצב הייצור הוא תשעה גרם בשעה. עוד אמר כי במקביל נמשכת העשרת אורניום ל-20%.

זאת שלושה ימים לאחר שהמדינה הודיעה לסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית כי בכוונתה לעשות כן באמצעות 1,000 צנטריפוגות חדשות שתציב במתקן הגרעין בנתנז - ובמקביל לשיחות בין איראן למעצמות על הסכם הגרעין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבכיר באקדמיה החשוד בעבירות מין בבתו: נבדק אם היו עוד מקרים

חצי שנה לאחר שאמם נורתה למוות: 2 אחים מהמשולש חוסלו בטול כרם

בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

כזכור, החלטת איראן באה בעקבות הפיצוץ שאירע במתקן הגרעין בנתנז ביום שני, אז התפוצץ מטען חבלה שהוטמן מבעוד מועד סמוך לצומת המרכזי שממנו יוצאת אספקת החשמל כמעט לכל חלקי המתקן. המקרה אירע ב-4:00 לפנות בוקר, ובמקום היו יותר מ-1,000 בני אדם, משמרת מצומצמת מאוד.

יום לאחר הפיצוץ, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר כי ישראל עשתה טעות קשה כאשר תקפה את המתקן, וכי מדינתו מתכוונת להגיב על הנעשה. לדברי זריף, "ישראל הימרה לא נכון כשפגעה במתקן בנתנז - הם (הישראלים) טוענים כי מה שאירע בנתנז זו פעולה שלהם. אם יוכח הדבר הרי שתהיה תגובה והם יתחרטו על מה שעשו".