איראן על פיצוץ מכלית הנפט סמוך לסעודיה: "מתקפה פחדנית"

דובר הממשלה האיראנית הצהיר כי "נגיב למתקפה לאחר שנלמד את העובדות". מזכ"ל מועצת הביטחון הלאומי בטהראן הודיע כי הוקמה ועדת חקירה מיוחדת במטרה להתחקות אחר ההכנות לתקיפה

זמן צפייה: 01:05

מזכ"ל מועצת הביטחון הלאומי באיראן, עלי שמחאני, התייחס היום (שבת) לפיצוץ המיכלית האיראנית סמוך לסעודיה, והזהיר כי "הגורמים שתכננו את המתקפה הולכים לשלם את המחיר". עוד הודיע כי ועדת חקירה מיוחדת הוקמה במטרה להתחקות אחר ההכנות למתקפה.

דובר הממשלה האיראנית, עלי רבאי, התייחס אף הוא לפיצוץ וכינה אותו "מתקפה פחדנית" - כך צוטט בסוכנות הידיעות הרשמית "אירנא". לדבריו, "נגיב לאחר שנלמד את עובדות המקרה. אנחנו נמנעים מחיפזון - נבחן בזהירות את שהתרחש, ונתייחס בהתאם".

עוד בחדשות 13:

"כנראה אירוע טרור": פיצוץ במכלית נפט איראנית סמוך לסעודיה

דקה אחר דקה: כך סוכל פיגוע הרחפנים האיראני על אדמת סוריה

משרד הביטחון הטורקי: השתלטנו על עיר בצפון סוריה

פיצוץ במכלית האיראנית
פיצוץ במכלית האיראנית | צילום: חדשות 13

אתמול התייחס לתקרית דובר משרד החוץ האיראני, והצהיר אף הוא כי "העומדים מאחורי התקיפה יישאו בתוצאות ובהשלכות למעשים, כולל דליפת הנפט לים".

כמו כן, משרד החוץ של טהראן אישר את הדיווחים בתקשורת המקומית וטען כי הפיצוץ בכלי השיט נגרם כתוצאה מירי של שני טילים לעברה, וכינה את המעשה "הרתפקה מסוכנת". כזכור, לפי הדיווחים המכלית עלתה באש אתמול בבוקר, לא היו נפגעים באירוע אך נזק נגרם לכלי השיט.

בד בבד, שר החוץ הרוסי התייחס גם הוא לאירוע, ואמר כי "מוקדם מדי לקבוע כרגע מי האשם בפיצוץ". קודם לכן, מסר צבא ארצות הברית כי "אנו מכירים את הדיווחים אודות המקרה, אך אין בידינו מידע נוסף". סעודיה טרם הגיבה על המקרה.