ספינה איראנית נפגעה בים האדום: "ישראל הצמידה מוקשים ימיים"

ספינת המודיעין יצאה מטהראן ועשתה את דרכה לאזור כשהיא מוסווית, אלא שכאשר הגיעה למרחק של כ-2,000 ק"מ דרומית לאילת - היא ניזוקה. הטלוויזיה הסעודית: "קומנדו ישראלי התקרב לספינה"

זמן צפייה: 01:49

ספינה איראנית של משמרות המהפכה הותקפה הערב (ראשון) בים האדום. ספינת המודיעין, אשר הוסוותה לספינה אזרחית, יצאה מטהראן וכאשר הגיעה למרחק של כ-2,000 ק"מ דרומית לאילת, סמוך לחופי תימן - היא הותקפה. ועל פי דיווחים זרים - ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפעולה. הספינה הוצאה מכלל פעילות, ונכון לשעה זו אין דיווח על נפגעים.

שעה קלה לאחר הדיווח, אישרה איראן כי הספינה "סאביז" נפגעה בפיצוץ מוקשים בגוף האונייה. על פי סוכנות הידיעות האיראנית, האוניה הוצבה בים סוף בשנים האחרונות בכדי לתמוך בקומנדו איראני שנשלח ללוות ספינות מסחריות. בד בבד, ערוץ אל חדת׳ הסעודי דיווח מפי מקורות כי "קומנדו ישראלי התקרב לספינה והדביק לה מטען נפץ מגנטי".

בתוך כך, וברקע הדיווחים הזרים המייחסים לא מעט מהתקיפות שאירעו לאחרונה לשייטת 13, הרמטכ"ל אביב כוכבי מינה מוקדם יותר הערב את תת-אלוף גיא גולדפרב לראש מטה זרוע הים, ואת אלוף-משנה ד׳ - שהועלה לדרגת תת-אלוף, לראש מספן ים בזרוע הים. לאחרונה, שייטת 13 קיבלה תעודת ההערכה מהרמטכ"ל על שורת מבצעים סודיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חברי הכנסת ה-24 הושבעו; לוין: "קורא לכל המפלגות – די לחרמות"

בנט: "נגיע עם רצון טוב למו"מ – נעשה הכול כדי למנוע בחירות"

מסתמן: בשבוע הבא יבוטלו הקפסולות בכיתות ז'-י' – כפוף לבדיקות

הספינה האיראנית שנפגעה
הספינה האיראנית שנפגעה

כזכור, בחודש שעבר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי ישראל תקפה לפחות תריסר אוניות משא איראניות שנושאות נפט איראני ואמצעי לחימה לסוריה, וזאת מתוך החשש כי רווחי הנפט מממנים קיצוניות במזרח התיכון.  לפי הדיווח, מאז סוף 2019, ישראל השתמשה במגוון נשקים, בהם מוקשים ימיים, על מנת לפגוע באוניות משא איראניות השטות לכיוון סוריה בים האדום ובאזורים אחרים של מזרח התיכון. כאמור, איראן ממשיכה לסחור בנפט עם סוריה, בעוד שמיליוני חביות מגיעות למדינה המסוכסכת, תוך כדי הפרה של הסנקציות האמריקניות עליה והפרת הסנקציות הבינלאומיות על סוריה.