לאחר הכישלונות האחרונים: איראן מתכוננת לשיגור לוויין נוסף

בעקבות דיווח ובו צילומי אוויר של אתר השיגור, אישר המשטר בטהראן את הפעולה הצפויה. ארצות הברית מוסיפה לטעון: "מטרת איראן האמיתית – פיתוח טילים בליסטיים"

רקטה נושאת לווין ששוגרה ע"י איראן
רקטה נושאת לווין ששוגרה ע"י איראן | צילום: טוויטר

איראן אישרה הערב (שני) כי בכוונתה לשגר לווין נוסף לחלל – לאחר כמה שיגורים כושלים בשנה החולפת. הודעת הממשל בטהראן מגיעה בעקבות דיווח של רשת NPR, שפרסמה צילומי אוויר של מה שנראה כאתר שיגור לווין. ארצות הברית מוסיפה לטעון כי מטרת איראן האמיתית אינה פיתוח לוויינים אלא פיתוח טילים בליסטיים.

בחודש אוגוסט פרסם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטוויטר תצלום לוויין של מה שנראה כאתר שבו נכשל ניסיון השיגור של הלוויין האיראני, וטען כי למדינתו אין קשר לכשלון. "ארצות הברית לא הייתה מעורבת בתאונה הקטסטרופלית בזמן ההכנות האחרונות לשיגור הלוויין Safir SLV באתר סנמן 1 באיראן", כתב. "אני מאחל לאיראן בהצלחה בבירור של מה שהתרחש באתר 1".

עוד בחדשות 13:

מטוס איראני נחת על כביש מהיר – הנוסעים יצאו ללא פגע • צפו

המלצת אמ"ן: לנצל את חיסול סולימאני לדחיקת איראן מסוריה

רוסיה הזהירה את איראן מיציאה מהאמנה להפצת נשק גרעיני

בתמונה שצירף לציוץ, ניתן לראות את הרכבים וכן השיגור שנפגעו לכאורה במהלך ניסיון השיגור הכושל. מקור התמונה לא ידוע, שכן זו הפעם הראשונה שבו היא פורסמה, ורבים תוהים אם מדובר בחשיפה של מידע מסווג מצד נשיא ארצות הברית.

שר התקשורת והטכנולוגיה של איראן, מוחמד ג'וואד אזרי ג'אהרומי, הכחיש את הדיווחים לפיהם הלוויין נהרס, אך לא התייחס לשיגור הכושל לכאורה. "מסתבר שהיו דיווחים לפיהם הניסיון השלישי לשגר לוויין לחלל נכשלו", כתב בטוויטר. "למעשה, נאהיד 1 במצב טוב, ונמצא כעת במעבדה. כתבים מוזמנים לבקר במעבדה". לאחר מכן הוזמנו כתבים למעבדה, שם הוצג לכאורה הלוויין כשהוא שלם וללא פגע.