אחרי שורת כישלונות: איראן שיגרה לוויין לחלל - שוב ללא הצלחה

גורם במשרד ההגנה הודיע כי השיגור בוצע כשורה - אך הלווין כשל בכניסה למסלול. עם זאת, הוסיף: "רוב יעדינו הושגו". נתניהו: "באיראן נכשלים גם בהעברת נשק לסוריה וללבנון, כי אנו פועלים שם"

זמן צפייה: 01:32

איראן הודיעה כי שיגרה היום (ראשון) לוויין לחלל - אך ללא הצלחה. זאת, לאחר שורות ניסונות שיגור שנעשו בשנה החולפת, ונכשלו גם הם.

גורם במשרד ההגנה הודיע כי שיגור הלוויין "זפר" בוצע בהצלחה, אך הוא נכשל בכניסה למסלול. עם זאת, הוסיף כי "השגנו את רוב יעדינו".

מדובר בניסיון שיגור נוסף במסגרת התוכנית שארצות הברית טוענת כי מיועדת לפיתוח טילים בליסטיים. טהראן, עם זאת, מכחישה כי מדובר בניסיון מעין זה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למהלך בחשבון הטוויטר שלו: "איראן נכשלה היום בשיגור לוויין. הם גם נכשלים בהעברת נשק לסוריה וללבנון כי אנחנו פועלים שם כל הזמן, כולל בימים אלה".

עוד בחדשות 13:

לאחר הכישלונות האחרונים: איראן מתכוננת לשיגור לוויין נוסף

דיווח בסוריה: 23 אנשי מיליציות איראניות נהרגו בתקיפת צה"ל

הפגישה החשאית של ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות – נגד איראן

רקטה נושאת לווין ששוגרה ע''י איראן
רקטה נושאת לווין ששוגרה ע''י איראן | צילום: טוויטר

לפני כשבועיים אישרה איראן כי בכוונתה לשגר לווין נוסף לחלל – לאחר כמה שיגורים כושלים בשנה החולפת. הודעת הממשל בטהראן מגיעה בעקבות דיווח של רשת NPR, שפרסמה צילומי אוויר של מה שנראה כאתר שיגור לווין. ארצות הברית מוסיפה לטעון כי מטרת איראן האמיתית אינה פיתוח לוויינים אלא פיתוח טילים בליסטיים.

בחודש אוגוסט פרסם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטוויטר תצלום לוויין של מה שנראה כאתר שבו נכשל ניסיון השיגור של הלוויין האיראני, וטען כי למדינתו אין קשר לכשלון. "ארצות הברית לא הייתה מעורבת בתאונה הקטסטרופלית בזמן ההכנות האחרונות לשיגור הלוויין Safir SLV באתר סנמן 1 באיראן", כתב. "אני מאחל לאיראן בהצלחה בבירור של מה שהתרחש באתר 1".

בתמונה שצירף לציוץ, ניתן לראות את הרכבים וכן השיגור שנפגעו לכאורה במהלך ניסיון השיגור הכושל. מקור התמונה לא ידוע, שכן זו הפעם הראשונה שבו היא פורסמה, ורבים תוהים אם מדובר בחשיפה של מידע מסווג מצד נשיא ארצות הברית.