דיווחים באיראן: סגן מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה מת מהתקף לב

בצל המתיחות עם ישראל, על פי כלי תקשורת ברפובליקה האסלאמית, מחמד חג'אזי בן ה-65 הלך לעולמו בנסיבות טבעיות. הוא לחם במלחמת איראן-עיראק ובשנת 2020 מונה לתפקיד הבכיר בארגון הצבאי

זמן צפייה: 00:49

כלי תקשורת איראניים דיווחו הערב (ראשון) כי סגן מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, מחמד חג'אזי בן ה-65, מת מהתקף לב. חג'אזי מונה לתפקיד הבכיר ב-2020, לאחר חיסולו של מפקד משמרות המהפכה, קאסם סולימאני.

עוד דווח על הבכיר בתקשורת האיראנית כי הוא לחם במלחמת איראן-עיראק, ובשנים 2007-1997 שימש כמפקד כוחות הגיוס. לאחר מכן מונה למפקד המטות המשותפים של משמרות המהפכה, ושימש גם כסגן המפקד הכללי של הארגון הצבאי.

מותו של הבכיר האיראני מגיע בצל המתיחות הגוברת בין המשטר בטהראן לישראל במקביל לשיחות עם המעצמות על הסכם הגרעין. רק אתמול פרסמה הטלוויזיה האיראנית את תמונתו של רידא כרימי, בטענה כי הוא עומד מאחורי החבלה במתקן הגרעין בנתנז. על פי הדיווח, כרימי עבד במתקן ונמלט מהמדינה כמה ימים לפני התקיפה. בתוך כך, המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי, אמר כי "צבא איראן העלה כוננות ונמצא בשטח במוכנות מלאה לביצוע כל משימה".

כזכור, בפיצוץ הקודם שאירע באתר הגרעין בנתנז, הכוחות האיראנים האשימו אדם בעל שם משפחה זהה, "כרימי", כמי שעומד מאחורי הפיצוץ, אלא שאדם זה מעולם לא נמצא וגורלו אינו ידוע. בהמשך לכך, בישראל רואים את הצעדים של איראן בניסיון להעשיר אורניום כהצהרתיים בלבד, ולא שיקוף של יכולות אמיתיות.